Home

Cara Membuat Puding karamel tanpa telur Enak 11 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding karamel tanpa telur di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding karamel tanpa telur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Assalaamu alaikum, kali saya membuat dan berbagi resep puding karamel tanpa telur. Tekstur pudingnya sangat lembut ditambah rasa karamel yang wangi membuat. Resepi Puding Karamel Tanpa Telur, dessert atau pencuci mulut yang sangat sedap.

Puding karamel tanpa telur - velavinkabakery.com Masa duduk di rumah lama dulu ada sorang penjual puding karamel yang Kebanyakkan orang jual puding karamel ni selalunya puding yang menggunakan telur. So kali ni saya nak share resepi puding karamel tanpa. Puding karamel anda sudahpun siap untuk dihidangkan!

11 Ingredients of Resepi Puding karamel tanpa telur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding karamel tanpa telur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Setengah cawan gula.
  2. Sedia 4 - sudu besar air.
  3. Sedia - Hanguskan gula hingga jd Brown. masuk air.
  4. Sedia - Kacau hingga tidak berketul. Tuang dalam loyang.
  5. Sedia 1 - paket agar2.
  6. Sedia 5 cawan - air.
  7. Sedia 1 tin - susu cair.
  8. Sedia - Setengah cawan susu pekat.
  9. Sedia - Setengah cawan gula.
  10. Sedia 4 - sudu tepung kastard.
  11. Sedia 1 - sudu kecil perisa esen vanila.

Nikmati ketika puding karamel masih sejuk. "Sedapnya puding karamel. Kalau buat hujung minggu ni mesti seronok. Tapi, ada tak resepi yang tak payah guna telur? Memang nikmat makan puding karamel, sejuk rasa tekak.

6 Cara Memasak Puding karamel tanpa telur

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding karamel tanpa telur pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Satukan Kesemua bahan puding. Masak atas api dengan perlahan dan pekat..
  2. Bila dah pekat, tapiskan..
  3. Masukkan dalam loyang bekas karamel tadi..
  4. Dah x panas sangat, masuk dalam peti ais..
  5. Dah keras. adunan letak dalam pinggan. Terbalikkan loyang letak dalam pinggan.
  6. Akan jd seperti gambar diatas..

Lebih-lebih lagi kalau dapat waktu tengah panas, kan? puding karamel tanpa telur memang sangat sesuai dimakan untuk menu juadah berbuka puasa terutama yang punya anak kecil yang baru-baru belajar makna berpuasa. seharian menahan lapar dan dahaga memang nikmat bila makanan yang sejuk-sejuk masuk kat tekak..puding karamel tanpa telur sangat sesuai untuk dimakan untuk menu berpuasa puasa berpuasa terutama mereka yang mempunyai anak kecil yang baru-baru ini mengetahui makna puasa. semua hari lapar dan haus adalah lazat apabila makanan sejuk untuk memasuki kat. Puding Karamel tanpa telur ini memang sangat mudah dan tentunya sedap. Bagi yang nak makan manisan ini tapi 'takut' dengan jumlah telur yang digunakan, bolehlah cuba resipi Puding Karamel yang tak guna telur perkongsian saudari Mariana Zainal ni. Antara puding yang menjadi fav ramai ialah resepi puding karamel gula hangus. Kami berikan khas untuk anda , cara tutorial lengkap beserta video untuk resepi puding karamel gula hangus tanpa telur.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding karamel tanpa telur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!