Home

Cara Memasak Kek coklat puding karamel Mudah 15 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kek coklat puding karamel di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat puding karamel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Lembut dan gebu dua gabungan kek coklat dan puding karamel. Pasti jadi rebutan bagi mereka yang suka manisan karamel.

Kek coklat puding karamel - velavinkabakery.com Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat kek coklat. Pertama, mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan untuk karamel dan puding. Siap bab lapisan atas kek coklat karamel kukus ini.

15 Bahan - Bahan Resepi Kek coklat puding karamel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat puding karamel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 100 g - gula.
  2. Sedia 40 ml - air panas.
  3. Sedia - Bahagian B.
  4. Sedia 350 ml - susu cair.
  5. Sedia 60 g - gula castor.
  6. Sedia 4 - biji telur.
  7. Sedia 1 tbsp - esen vanila.
  8. Sedia - Bahagian c.
  9. Sedia 3 - biji telur.
  10. Sedia 90 g - gula castor.
  11. Sedia 50 ml - minyak.
  12. Sedia 30 ml - susu segar.
  13. Sedia 75 gm - tepung gandum.
  14. Sedia 15 gm - gula castor.
  15. Sedia Sedikit - soda bikarbonat.

Bahan dan Cara Membuat Kek Coklat Tanpa Telur. Gabungan kek coklat moist dengan puding karamel ni memang sangat sedap dan sesuai rasanya. Kek Karamel Coklat : kita masak kukus je #kekkaramel #pudingkaramel #kekkaramelcoklat hai, assalamualaikum kepada semua. Chocolate Cake with Caramel Topping (Kek Coklat Puding Karam.

4 Cara Membuat Kek coklat puding karamel

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat puding karamel pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Untuk bahagian A, cairkan gula sehingga berwarna perang dan masukkan 40ml air panas. Kacau sehingga sebati dan tuang kan ke dalam loyang.
  2. Bahagian B. Campurkan susu cair, esen vanilla, telur dan juga gula. Kacau sebati dan tapis kan kedalam loyang gula perang tadi. Kukus selama 20 minit dan sejukkan.
  3. Bahagian C. Mix telur dan gula hingga kembang putih. Masukkan minyak dan juga susu segar. Mix sebati. Last masukkan tepung, serbuk koko dan juga soda. Kacau sebati. Selepas lapisan bahagian b sejuk. Tuang kan adunan bahagian C ke atasnya dan kukus lagi selama 50 min.
  4. Selepas siap semua nya, tunggu lebih kurang 20min sebelum terbalik kan ke dalam bekas lain, dilarang terbalik kan awal untuk elakkan puding pecah.

Kek Coklat Moist dilapisi Karamel yg sedap. Gabungan kek coklat moist dengan puding karamel ni memang sangat sedap dan sesuai rasanya. Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk. Gabungan kek coklat moist dengan puding karamel ni memang sangat sedap dan sesuai rasanya. Kek Karamel Coklat : kita masak kukus je #kekkaramel #pudingkaramel #kekkaramelcoklat hai, assalamualaikum kepada semua. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat puding karamel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!