Home

Cara Membuat Cucur jagung udang rangup #KCHUP Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Cucur jagung udang rangup #KCHUP di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cucur jagung udang rangup #KCHUP yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kuih cucur udang antara kuih yang menjadi kegemaran ramai. Jadi hari ni saya kongsikan resepi kuih cucur udang yang rangup, sedap dan mudah bersama sosnya. Cucur udang merupakan sebuah hidangan ringan yang sedap untuk dinikmati pada waktu petang.

Cucur jagung udang rangup #KCHUP - velavinkabakery.com Boleh anda buat sendiri di rumah. Memang best kan Resepi Cucur Udang Rangup dimakan ketika masih panas. Untuk mendapatkan cucur udang yang rangup , anda harus cuba resepi ini.

12 Bahan - Bahan Resepi Cucur jagung udang rangup #KCHUP

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cucur jagung udang rangup #KCHUP ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan.
  2. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  3. Sedia 1 - biji telur ayam.
  4. Sedia 1 - mangkuk isi udang.
  5. Sedia Daun - bawang.
  6. Sedia - Bawang hiris.
  7. Sedia - Cili merah hiris.
  8. Sedia - Jagung tin sweetcorn.
  9. Sedia - Tauge.
  10. Sedia Sedikit - perasa garam.
  11. Sedia 1 cawan - air sejuk.
  12. Sedia - Minyak untuk menggoreng.

Memang best kan Resepi Cucur Udang Rangup dimakan ketika masih panas. Blender semua bahan dan masak hingga mendidih…bancuh tepung jagung dgn air sikit ikut kepekatan yg anda suka. Kuih cucur udang antara kuih yang menjadi kegemaran ramai. Jadi hari ni saya kongsikan resepi kuih cucur udang yang rangup Sajian waktu minum petang.

3 Cara - Cara Cucur jagung udang rangup #KCHUP

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cucur jagung udang rangup #KCHUP pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan2 di atas. Kemudian campur ke semua bahan. Gaul sebati ye..
  2. Panaskan minyak dan sedia utk menggoreng..
  3. Siap sedia untuk di makan.. sedap ni bhoii.. ape lagi kau nak makan jolah. 🤣.

Tengok je dah meleleh tak sabar nak makan. Goreng cucur dalam minyak sederhana panas untuk cucur yang rangup. Minyak yang tidak panas akan menyebabkan bancuhan cucur 'masuk. Yang ini wajib cuba sebab sedap sangat! Cucur Udang (Prawn Fritters) Recipe: prawn fritters.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cucur jagung udang rangup #KCHUP ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!