Home

Cara Memasak Puding caremel pkp😉 Mudah 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding caremel pkp😉 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding caremel pkp😉 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi puding caremel tersakiti mudah tak perlu guna pengukus. Cara buat puding karamel agar jadi licin, lembut & sedap, pasti jadi! Contextual translation of "puding caremel" into English.

Puding caremel pkp😉 - velavinkabakery.com Kalau buat hujung minggu ni mesti seronok. Tapi, ada tak resepi yang tak payah guna telur? Memang nikmat makan puding karamel, sejuk rasa tekak.

6 Bahan - Bahan Resepi Puding caremel pkp😉

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding caremel pkp😉 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 10 - biji telur ayam (gred A).
  2. Sedia - Setengah cawan Gula.
  3. Sedia 1 tin - Susu cair.
  4. Sedia - Aising vanilla 1 sudu kecil.
  5. Sedia - Bahan B.
  6. Sedia 1 cawan - gula (untuk masak buat kuah).

Lebih-lebih lagi kalau dapat waktu tengah panas, kan? Homemade custard pudding with caremel sauce. j. Автор: jreika. Mudah sangat resepi puding karamel ni rupanya. Lihat juga resep Alpukat Pudding Cokelat (Avocado Choco Pudding) enak lainnya. *** puding caramel yang aku pernah buat………tp time tu guna byk telur….tak berapa nak masyuk ngan tekak aku ***.

4 Instructions Puding caremel pkp😉

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding caremel pkp😉 pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Pecah kan telur ke dalam blander,, masuk kan gula, susu cair, aising vanilla,, kemudian blend sekejap.
  2. Sebelum tu..masak kan gula 1 cawan ke dalm kuali..letak kan sedikit air..air jangan banyak..takut jadi air gula nanti..letak dalam 5sudu besar dh ok..agak2 lah air tu sesuai dgn gula..goreng sampai gula jadi warna keperangan.
  3. Kemudian masuk kan gula yg sudah di masak tadi ke dalam loyang,, loyang ikut lah besar ats korang suka..jgn besar pulak..takut kuih tu jdi nipis..ambik yg sedang2 je😉.
  4. Bila gula yg masak tadi dah sejuk..boleh masukan bahan yg blend tadi ke dlm loyang yg dah di isi kan dengan gula perang masak tu..kemudia kukus smpai masak..tips..nk tahu masak ke tidak..cucuk dengan garfu or lidi kalau puding tu melekat di garfu or lidi tu bermakna kuih tu belum masak,, selamat mencuba gaisss..mudah bukan😉.

Contoh Untuk DoorgiftHarga Boleh Di Runding. Saya menyediakan Puding Karamel di samping Puding Trifle di SINI sebagai pencuci mulut majlis merisik Nana. Malahan ramai tetamu yang memuji keenakannya. Kalau nak tengok resepi dan juga Puding Karamel yang saya sediakan sebelum ini, boleh klik di SINI. Pudding Cream merupakan suatu jenis pudding yang berbeda dibandingkan pudding-pudding pada umumnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding caremel pkp😉 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!