Home

Cara Membuat Ayam Masak Kung Pao Enak 19 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Masak Kung Pao di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Masak Kung Pao yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Masak Kung Pao - velavinkabakery.com

19 Bahan - Bahan Resepi Ayam Masak Kung Pao

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Masak Kung Pao ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 19 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 300 gm - isi ayam di potong kiub.
  2. Sedia 5,6 - btg cili kering potong dua.
  3. Sedia 2 - inci halia muda hiris nipis.
  4. Sedia 3 ulas - bwg putih hiris nipis.
  5. Sedia 1 - biji capsicum hijau dipotong2.
  6. Sedia 1/2 - btg carrot dipotong panjang.
  7. Sedia 1 - biji bwg holland di potong dadu.
  8. Sedia 2 - sdb kacang tanah di goreng tanpa minyak.
  9. Sedia 1 - sdk garam.
  10. Sedia - Untuk perapan ayam.
  11. Sedia 1 - sdb minyak bijan.
  12. Sedia 2 - sdb tepung jagung.
  13. Sedia 2 - sdb kicap cair.
  14. Sedia - Untuk sos.
  15. Sedia 2 - sdb kicap pekat.
  16. Sedia 2 - sdb kicap cair.
  17. Sedia 1 - sdb tepung jagung.
  18. Sedia 1/4 - cwn air.
  19. Sedia 1 - sdb gula.

3 Cara Membuat Ayam Masak Kung Pao

Dah ada 19 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Masak Kung Pao pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Gaul ayam dgn bahan perapan.Perap selama 1jam dan lepas tu goreng..
  2. Tumis kan halia,bwg putih dan cili kering.Masukkan capsicum,carrot dan bwg holland.Masukkan ayam goreng.
  3. Masukkan sos yg telah dicampur sebati.Kalau kering boleh letak sedikit air.Kacau hingga masak.Taburkan kacang ketika menghidang..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Masak Kung Pao ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!