Home

Resepi Puding caramel (telur) 😋 Cepat 9 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding caramel (telur) 😋 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding caramel (telur) 😋 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding Roti Zebra sedap semudah ABC Siapa yang suka dengan puding caramel telur boleh cuba resepi yang pernah saya buat sebelum ni. Ada sikit beza rasa puding karamel yang guna telur dan tak guna telur ni.

Puding caramel (telur) 😋 - velavinkabakery.com Gabungan rasanya yang lemak bersama gula hangus memberikan rasa umph, tambah-tambah jika dimakan dalam keadaan sejuk. Bolehlah mencuba Resepi Puding Caramel Tanpa Telur ini. Resepi Puding Karamel paling ringkas sekali.

9 Bahan - Bahan Resepi Puding caramel (telur) 😋

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding caramel (telur) 😋 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Gula hangus (Toppings).
  2. Sedia 5 - sudu gula biasa.
  3. Sedia 3 - sudu air suam.
  4. Sedia - Bahan putih (bhagian bawah).
  5. Sedia 1 tin - susu cair.
  6. Sedia 4 - sudu gula (boleh tambah kalo suka manis).
  7. Sedia 1 - sdk esen vanilla.
  8. Sedia 4 - biji telur gred A (kalo gred lain bole tambah lg sebiji).
  9. Sedia 150 ml - air suam.

Hanya perlu sediakan caramel, adunan puding dan sejukkan di peti ais sahaja! Resepi Puding Karamel Tanpa Telur, dessert atau pencuci mulut yang sangat sedap. Sesuai untuk sesetengah orang yang kurang gemar dengan puding karamel yang menggunakan banyak telur atau sensitif kepada rasa hanyir telur. Fimela.com, Jakarta Ingin membuat puding caramel yang enak, tapi tak ada stok telur?

4 Cara Memasak Puding caramel (telur) 😋

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding caramel (telur) 😋 pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Step gula hangus, 5 sudu gula panaskan atas kuali, sampai berbuih(kuning2), bila berbuih tambah kan 3sudu air. *tips : sentiasa kacau dia, jangan tinggal. bila dah selesai, masukkan dalam bekas, dia akan mengeras sendiri. biarkan seketika. 🥰 makesure bekas tahan panas, bukan kaca biasa.
  2. Okay sekarang, step bawah. Blend semua bahan, and masukkan dkt gula hangus td. *Tips : pastikan gula hangus td da keras. tapis semasa masukkan dalam loyang gula hangus td. ketuk-2 utk hilangkan buih. 🦋.
  3. Step mengukus! kukus selama 45 minit, senang cerita sehingga dia masak, dia akan kelihatan lembik sedikit, and kena sejukkan dalam peti. *Tips : gunakan teknik waterbath dalam oven lg puding akan nampak cantik 😍.
  4. Step hidang, keluarkan dari peti ais, and terbalikkan sahaja. Siappp! ❤ bismillah dulu ye..

Kita bisa membuat pudingnya tanpa telur. Telur - puding karamel tanpa telur sangat sesuai untuk dimakan untuk menu berpuasa puasa berpuasa terutama mereka yang mempunyai anak haus adalah lazat apabila makanan sejuk untuk memasuki kat tekak.bila caramel chats pas ni mestilah orang ramai yang suka karamel puding betul? Sedap dan sangat lembut. "Sedapnya puding karamel. Kalau buat hujung minggu ni mesti seronok. Tapi, ada tak resepi yang tak payah guna telur?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding caramel (telur) 😋 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!