Home

Resepi Spagethi Oglio Olio Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Spagethi Oglio Olio di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Spagethi Oglio Olio yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Spagethi Oglio Olio - velavinkabakery.com

11 Ingredients of Resepi Spagethi Oglio Olio

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Spagethi Oglio Olio ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - KotakWhipped Cream.
  2. Sedia 1 Kotak - Susu.
  3. Sedia - Spagethi.
  4. Sedia - Tomato Puree.
  5. Sedia - Bawang Besar.
  6. Sedia - Garam.
  7. Sedia - Gula.
  8. Sedia - Sesedap Rasa.
  9. Sedia - Udang.
  10. Sedia - Ayam (Potong Dadu).
  11. Sedia - Cendawan Butang.

4 Step by Step Spagethi Oglio Olio

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Spagethi Oglio Olio pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. First kena goreng dahulu bawang lepastu letak ayam, goreng sampai naik bau...
  2. Lepastu letak separuh susu segar, kalo nak kuah banyak boleh letak lebih sikit, lepas tu letak garam, gula & penambah rasa bagi ada rasa...
  3. Lepastu letak setengah sudu besar tomato puree, jgn banyak sgt nanti rasa masam..sikit je letak..pastu kacau bagi rata...
  4. Untuk nak bagi pekat letak whipped cream ni..mmg akan rasa lemak2 tau..kacau dia pastu letak udang..tanbah la garam @ penambah rasa kot ada kurang..thats all...

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Spagethi Oglio Olio ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!