Home

Resepi PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding karamel kukus, simple & mudah Karamelli Puding, pudingle karameli buluşturarak şahane bir lezzet yakalamak isteyenler için enfes bir sütlü tatlı çeşididir. Mükemmel lezzetinin yanı sıra oldukça da hafif olması ile ünlü olan karamelli.

PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka - velavinkabakery.com Puding yang berbahan agar-agar selain memiliki rasa yang enak juga memiliki kandungan serat yang. Menjual pudding karamel yang sedap untuk anda semua :) Menjanjikan food services terbaik untuk anda. Puding Karamel kukus ini senang nak buat, bahannya sedikit, senang dicari tapi rasanya sedap bangett dehh.

5 Bahan - Bahan Resepi PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - biji telur.
  2. Sedia 1/2 tin - susu sejat (1tin pon boleh..nnty dpt lebih sikit)..saya nk makan 2org shj 😊😊.
  3. Sedia 2 - sudu susu pekat (boleh rasa dan tambah) saya guna sikit shj sebab nak lebihkan karamel..nak elakkan manis berlebihan.
  4. Sedia 4-5 - sudu gula (utk jadikan karamel)+ 4sudu air.
  5. Sedia 1 - sudu kecil aisin vanilla (utk elak bau telur).

Puding Karamel pencuci mulut yang mudah disediakan dan sedap. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba!

5 Cara Penyediaan PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Blander telur + susu sejat + susu pekat + aisin vanilla sekejab...utk larutkan bahan2 shj.
  2. Masakkan gula yg hendak di jadikan karamel..api kecil utk elakkan gula cepat hangus....setelah gula cair masukkan 4 sudu air dan kacau2 bagi sekata..dan tutup api.
  3. Kemudian masukkan karamel tadi ke dalam bekas dan tuangkan bahan2 blander tadi ke atas karamel...siap utk dikukus dgn api yg kecil...kukus selama 25-30min....
  4. Jangan risau bila sudah siap kukus hasil kukusan tadi spt ini...kejab je tu nanti kecut lah dia 😂😂...angkat dan sejukkan didalam peti...setelah beberapa jam..boleh dikeluarkan dan di terbalikkan di dalam piring...siap utk di ngapp😋😋😋.
  5. Sedap di jamah sejuk2.

Copyright. © © All Rights Reserved. Aplikasi Kek Puding Karamel membantu anda menyediakan resepi kek ini dengan mudah dan sedap. Sesuai digunakan oleh semua golongan masyarakat dan boleh digunakan di mana sahaja anda berada. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi PUDING KARAMEL #phopbylinimohd #cookpadmalaysia #menuberbuka ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!