Home

Resepi Nasi Goreng Sosej TomYam Cepat 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi Goreng Sosej TomYam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Goreng Sosej TomYam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Memang sedap resepi nasi goreng tomyam yang perencah atau perasa utamanya sama ada anda boleh gunakan kiub pati tomyam atau perencah tomyam yang di dalam botol tu. Ganding bersama sambal belacan dan juga hirisan timun memang sangat sesuai. Saya rasa memang ramai kat sini yang suka makan tomyamkan?

Nasi Goreng Sosej TomYam - velavinkabakery.com Kalau dah pandai masak ni, tak perlulah lagi ke kedai Thai kalau nak makan :) Salah satu menu kegemaran Che Nom, cubalah sebab tak susah nak membuatnya. Dalam resipi ni Che Nom gunakan seafood. Anda boleh campur ayam atau daging jika.

8 Bahan - Bahan Resepi Nasi Goreng Sosej TomYam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Goreng Sosej TomYam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 10 - biji sosej koktail ayam.
  2. Sedia 2 cawan - minyak masak (untuk menggoreng).
  3. Sedia 1 - biji bawang merah.
  4. Sedia 1 - pek perencah tomyam (ambil dari bungkusan Maggi perisa tomyam).
  5. Sedia 5 - sudu air.
  6. Sedia 4 - biji cili padi (dipotong kecil).
  7. Sedia 1 - pokok ketumbar (dipotong kasar).
  8. Sedia 1 cawan - nasi.

Daripada nasi kosong, nasi lemak ke nasi kerabu, ianya akan menjadi pilihan utama kita. Sekiranya anda penggemar tomyam, anda bolehlah mencuba Nasi goreng tomyam ini biasanya terdapat di gerai - gerai tomyam sekitar negara. Zaman pun sudah berubah, daripada membeli tomyam sahaja. Nasi goreng (English pronunciation: /หŒnษ‘หsi ษกษ’หˆrษ›ล‹/), literally meaning "fried rice" in both the Indonesian and Malay languages, is an Indonesian rice dish with pieces of meat and vegetables added.

4 Instructions Nasi Goreng Sosej TomYam

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Goreng Sosej TomYam pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sosej dipotong di hujung satu bahagian sahaja. Supaya bila digoreng, ia kembang macam bunga (Tapi hakak tengok ni macam sotong pun ada dah ehh)๐Ÿ˜…. Goreng sehingga 1/2masak. Angkat dan ketepikan seketika..
  2. Menggunakan kuali yang sama (Tapi kurangkan minyak, letak cukup2 je untuk menumis). Tumis bawang, masukkan serbuk perencah tomyam dan air. Masak sehingga naik bau..
  3. Masukkan sosej. Masak sehingga sosej masak sempurna..
  4. Masukkan nasi, daun ketumbar dan cili padi. Gaul sebati dan masak sehingga nasi masak sempurna (hakak tak guna garam yer, Sebab dah cukup dah rasa masin dari perencah tomyam dan sosej). Tutup api dan sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba ๐Ÿ˜Š.

Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Masak Nasi Goreng Sosej & Mentega. Tercari-cari resipi Tomyam Poktek yang sedap dan mudah? Rasanya yang pedas, masam dan cukup manis masinnya membuatkan ia antara juadah yang wajib 'order' bila. Resepi Nasi Goreng Tom Yam (Lazat dan Menyelerakan). Oleh Nur Dini Abd Aziz. "Tukang masak kerjanya enteng, bangun pagi masak nasi goreng" Enteng ke?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Goreng Sosej TomYam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!