Home

Resepi Puding keramel Sedap 6 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding keramel di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding keramel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding karamel kukus, simple & mudah Karamelli Puding, pudingle karameli buluşturarak şahane bir lezzet yakalamak isteyenler için enfes bir sütlü tatlı çeşididir. Mükemmel lezzetinin yanı sıra oldukça da hafif olması ile ünlü olan karamelli.

Puding keramel - velavinkabakery.com Puding yang berbahan agar-agar selain memiliki rasa yang enak juga memiliki kandungan serat yang. Puding Karamel kukus ini senang nak buat, bahannya sedikit, senang dicari tapi rasanya sedap bangett dehh. Puding Karamel pencuci mulut yang mudah disediakan dan sedap.

6 Bahan - Bahan Resepi Puding keramel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding keramel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 7 - biji telur.
  2. Sedia 1 tin - susu cair/susu sejat.
  3. Sedia 1 cawan - susu pekat manis.
  4. Sedia 1 - sdt esen vanilla.
  5. Sedia 1 - sdb tepung jagung.
  6. Sedia 2 - sdb gula.

Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Copyright. © © All Rights Reserved.

5 Cara - Cara Puding keramel

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding keramel pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tabur gula halus merata loyang...letak.loyang atas api perlahan...biar ia mencair...kemudian ratakan memenuhi loyang dan biar sejuk...keramel akan mengeras....
  2. Masukkan telur dan esen vanilla di dalam.bekas...pukul manja agar tidak berbuih...kemudian masukkan susu pekat kacau sebati....
  3. Bancuh tepung jagung dengan susu cair...kemudian masukkan dalam.bancuhan tadi...tuang semua baki susu cair....
  4. Tuang bancuhan yang telah siap ke dalam loyang..masa ni kita akan dengar ada bunyi kaca seakan retak... insyaallah senang la nk tanggal nanti dari loyang...kukus dengan api sedang dalam 1/2 jam.
  5. Hasilnya....npk x lawa kan....tu belum diterbalikkan lg....yang penting...lembut sedap....

Aplikasi Kek Puding Karamel membantu anda menyediakan resepi kek ini dengan mudah dan sedap. Sesuai digunakan oleh semua golongan masyarakat dan boleh digunakan di mana sahaja anda berada. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding karamel ni antara dessert kegemaran saya terutamanya di bulan puasa. Masa duduk di rumah lama dulu ada sorang penjual puding karamel yang sangat sedap di bazar Ramadhan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding keramel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!