Home

Resepi Ayam bakar simple Mudah 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam bakar simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam bakar simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masaklah untuk kesayangan okey😉🥰 resepi masakan ayam resepi masakan udang resepi masakan ikan resepi masakan daging resepi masakan sotong #ayambakarspecial. Assalamualaikum. resepi ayam bakar ni sangat simple dan cepat nak sediakan. jom intai bahannya: Bahan (perapan) Ayam Bawang merah* Bawang putih* Halia. Lauk pun ulang-ulang yang sama je.

Ayam bakar simple - velavinkabakery.com I can tell you that there are many Indonesian foods that I've. Ayam bakar is an Indonesian and Malaysian dish, consisting of charcoal-grilled chicken. Lihat juga resep Ayam Bakar Teflon - No Ribet - Non MSG enak lainnya.

8 Bahan - Bahan Resepi Ayam bakar simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam bakar simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam 4-5 ketul.
  2. Sedia - Serbuk kari.
  3. Sedia - Serbuk kunyit.
  4. Sedia - Garam.
  5. Sedia - Gula @ perasa.
  6. Sedia - Madu (ni saja tambah 🤣).
  7. Sedia - Sos cili.
  8. Sedia - Minyak masak.

Setelah itu, masak ayam dengan menggunakan bumbu ungkep hingga air menyusut. Hi Korang, Kali ini Iday nak kongsikan resepi ayam bakar paling simple pernah Iday buat. Korang boleh bakar ayam ni samada dalam oven. Ayam bakar ini bisa dijadikan menu makan sarapan, makan siang bahkan makan malam.

3 Cara Memasak Ayam bakar simple

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam bakar simple pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Semua bahan sikit-sikit saja, campur semua sekali dan perap sekejap, lama lama pun boleh!.
  2. Bakar dalam oven pada suhu 160 darjah, 40min (mungkin sebab ayam saya kecik kecik kot 😆). Nak bakar pada frying pan pun okay. Letak minyak sikit supaya ayam tak melekat ya 😊.
  3. Dah siap!.

Biasanya ayam bakar disajikan dengan pelengkap lalapan sayur mentah seperti kol, mentimun. Resep ayam bakar kecap - adalah salah satu resep yang terbilang simple dan sangat mudah untuk di buat dan di sajikan. Hampir setiap kali membuat acara di rumah. Mulai dari ayam bakar kecap, ayam bakar Padang, ayam bumbu rujak, sampai ayam bakar madu gaya western. Ada juga resep ayam bakar ekonomis yang bisa dibuat dalam waktu singkat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam bakar simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!