Home

Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Panggang Ala Kenny Rogers yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Panggang Ala Kenny Rogers - velavinkabakery.com

14 Bahan - Bahan Resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Panggang Ala Kenny Rogers ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ayam - 1kg+.
  2. Sedia - Bahan Perap.
  3. Sedia 2 - labu bawang besar.
  4. Sedia 7 ulas - bawang putih.
  5. Sedia 2 - inci halia.
  6. Sedia 2 - sudu besar sunquick.
  7. Sedia 2 - senduk sos black pepper homemade.
  8. Sedia 3 - sudu besar unsalted butter Anchor.
  9. Sedia 2 sudu makan - madu.
  10. Sedia 1 sudu teh - garam himalaya.
  11. Sedia - Boleh add on.
  12. Sedia - Brokoli.
  13. Sedia - Kentang empuk.
  14. Sedia - Tomato cherry.

4 Cara Membuat Ayam Panggang Ala Kenny Rogers

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Panggang Ala Kenny Rogers pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Cuci bersih ayam dan keringkan. Mai lap pakai tisu dapur je. Lagi elok jemur ayam bawah panas matahari. Bila perap rasa lagi 'kick' kalau ayam tu tak basah..
  2. Kisar bahan perap dan lumurkan kat ayam. Perap min 1 jam. Lagi lama perap lagi sedap..
  3. Bakar suhu 200°c selama 2-3 jam. On kan rotties series. Bagi dia pusing-pusing dalam tu..
  4. Dah masak, boleh la dihidangkan. Mai makan dengan nasi ayam..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Panggang Ala Kenny Rogers ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!