Home

Cara Memasak Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya Enak 22 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Terima kasih singgah ke Channel mama. Mama saja nak shared menu ringkas yg mama buat menggunakan Pressure Cooker Ewant. Assalamualaikum & Salam Sejahtera, Menu Deliciuos PADU COY !!!

Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya - velavinkabakery.com Jika anda mahu pedas, kami juga menulis resepi sambal kicap sebagai pelengkap makan bihun sup ayam. Resepi: Bihun Sup Ayam Bila dah bosan nasi, bihun sup ni menjadi pengganti. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je.

22 Ingredients of Resepi Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 22 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan-bahan goreng.
  2. Sedia 15-20 - kaki ayam.
  3. Sedia 5 ulas - bawang putih (tumbuk).
  4. Sedia Sedikit - serbuk kunyit.
  5. Sedia - Bahan-bahan sup.
  6. Sedia 2 liter - air.
  7. Sedia 1 - sup bunjut.
  8. Sedia 1 batang - kulit kayu manis.
  9. Sedia 3-4 - kuntum bunga cengkih.
  10. Sedia 2 - kuntum bunga lawang.
  11. Sedia 3-4 - biji buah pelaga.
  12. Sedia 7-8 - biji bawang merah (dikisar).
  13. Sedia 5 ulas - bawang putih (dikisar).
  14. Sedia 2 - inci halia (dikisar).
  15. Sedia 2 - kiub ayam.
  16. Sedia 1 - senduk minyak masak.
  17. Sedia Daun - bawang.
  18. Sedia daun - sup.
  19. Sedia - bawang goreng.
  20. Sedia - Bahan-bahan bihun.
  21. Sedia 1 - pek bihun (rendam dalam 1jam).
  22. Sedia Sedikit - serbuk kunyit (untuk mewarna).

Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Hidangan ni juga tidak terlalu berat dan sesuai untuk di makan pada bila-bila masa. Ciri-ciri bihun sup utara, baik ayam ataupun daging mestilah bihun nya bewarna kuning hasil dari rendaman bihun bersama kunyit atau pewarna kuning. Ia juga hidangkan bersama sambal tumis merah yang menggunakan serbuk cili sebagai bahan utama kerana kita nak dapatkan tekstur sambal tumis.

2 Instructions Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya

Dah ada 22 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Cara-cara memasak Bihun sup ayam 1- Tumbuk halus bawang putih,lepas tu campur dengan kaki ayam dan serbuk kunyit. Perap dalam 1 jam. Lepas tu rebus @ kukus kaki ayam sekejap. 2- Panaskan minyak.Tumis bunga lawang, kulit kayu manis, bunga cengkih dan buah pelaga, lepas tu masuk kan bahan kisar tadi.goreng sampai garing,pecah minyak dan naik baunya.. 3- masukkan kaki ayam tadi dan masukkan air. 4- Masuk kan garam Dan kiub.masak hingga mendidih..
  2. Bahan-bahan nya. 10 tangkai Cili kering direbus dan di kisar sampai halus. 3 sudu gula. 3 ulas bawang kecil (hiris nipis) 1 sudu besar minyak masak. Cara-caranya.. Panaskan minyak kemudian masuk kan bawang kecil,goreng garing sedikit kemudian masukkan cili yang dah dikisar bersama dengan gula..Masak sampai mendidih dan hilang bau cili kering tu. Bila dah siap boleh la di makan dengan buhun sup tadi..

Bihun Sup Ayam bersama Sambal Cili Kicap! 😋 Resepi: Bihun Sup Ayam Bila dah bosan nasi, bihun sup ni menjadi pengganti. Memandangkan dalam fridge ada stok ayam, maka Nina buatkan sup base ayam. Seterusnya masukkan ayam, lobak putih dan air. Sediakan sebuah mangkuk, masukkan bihun, tauge dan sawi ke dalamnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bihun sup Kaki ayam #phoplinimohd #cookpadmalaysia #juadahraya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!