Home

Resepi Pasta sup kaki ayam Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Pasta sup kaki ayam di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pasta sup kaki ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sup Kaki Ayam Bahan-Bahan Bahan A (Rebusan Kaki Ayam) Kaki ayam halia bawang putih Kiub Pati Ayam Bahan B Rempah sup Halia Lengkuas Bawang Putih Bawang. Penggemar kaki ayam patut cuba resepi sup kaki ayam ala Thai yang kami kongsikan di bawah ini. Kaki ayam terdapat sedikit daging pejal, banyak kulit dan daging lunak.

Pasta sup kaki ayam - velavinkabakery.com Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat. Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air.

10 Bahan - Bahan Resepi Pasta sup kaki ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pasta sup kaki ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Pasta direbus.
  2. Sedia 1 - mangkuk kecil pasta.
  3. Sedia - Secubit garam.
  4. Sedia 1 sudu teh - minyak zaitun.
  5. Sedia 1 cawan - air.
  6. Sedia - Sup.
  7. Sedia 1 sudu makan - mentega.
  8. Sedia 1/4 - biji bawang holland.
  9. Sedia 1/4 - lobak merah.
  10. Sedia 1 - bekas stok kaki ayam/ chicken feet stock cook by bonda.

Kaki ayam yang berwarna merah merona dalam gelimangan bumbu yang sedap ini memang menjadi favorit dan selalu saya pesan kala menyantap dim sum di restoran. Selain rasanya yang lezat maka ciri khas lainnya adalah kaki ayam tausi ini memiliki tekstur super empuk sehingga terkadang anda pun. Sup ayam adalah makanan yang lezat, sehat dan mudah disiapkan entah jika Anda tengah terserang flu atau sekadar ingin menyantapnya. Tim penyunting dan peneliti terlatih wikiHow.

4 Step by Step Pasta sup kaki ayam

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pasta sup kaki ayam pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Rebus pasta sehingga kembang seperti dalam gambar kedua.
  2. Di dalam kuali lain, masukkan mentega dan bawang tadi. Kacau sebentar sehingga naik bau..
  3. Masukkan lobak merak kedalam kuali dan kacau sebentar.
  4. Masukkan pasta dan stok kaki ayam. Kacau sehingga mendidih. Tidak perlu menambah garam kerana pasta tadi sudah direbus bersama garam. Siap!.

Panggilan untuk semua penggemar hidangan kaki ayam!! Sup kaki ayam kaya dengan kolajen, sesuai untuk semua wanita yang mahukan mengekalkan kecantikan kulit. Menyihatkan Saluran Pencernaan Kaki ayam boleh dibuat menjadi kuah atau sup yang menyegarkan. Korang selalu tak makan kaki ayam? Mesti ada yang suka sangat dan ada yang tak suka dan buang je bahagian ni masa siang ayam tu kan?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pasta sup kaki ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!