Home

Resepi Sup kaki Ayam Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sup kaki Ayam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup kaki Ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sup Kaki Ayam mempunyai Kolagen dan baik untuk Kulit. Cobalah Resepi Yang simple INI Cepat Dan mudah mengunakan Bahan yang senang didapati. Sup Kaki Ayam Bagus Untk Org Sakit Lutut Tau.

Sup kaki Ayam - velavinkabakery.com Korang selalu tak makan kaki ayam? Mesti ada yang suka sangat dan ada yang tak suka dan buang je bahagian ni masa siang ayam tu kan? Resepi sup kaki ayam sama saja macam sup-sup yang lain.

10 Ingredients of Resepi Sup kaki Ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup kaki Ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 300 g - kaki ayam.
  2. Sedia 1 liter - air.
  3. Sedia 2 - biji kentang*potong 4.
  4. Sedia 1 - Pcs keping Asam.
  5. Sedia 1 - biji bawang kecil.
  6. Sedia - Setengah inci halia.
  7. Sedia 1 ulas - bawang putih.
  8. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  9. Sedia 1 - sudu kecil serbuk perasa.
  10. Sedia 50 g - daun sup.

Terpulang pada diri sama ada nak pekat atau cair. Nak lagi sedap campurkan dengan ubi kentang, tomato dan daun sup. Panggilan untuk semua penggemar hidangan kaki ayam!! Sup kaki ayam kaya dengan kolajen, sesuai untuk semua wanita yang mahukan mengekalkan kecantikan kulit.

4 Step by Step Sup kaki Ayam

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup kaki Ayam pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakam bahan, tumis kan bawang, bawang putih dan halia sehingga naik bau..
  2. Masukkan 1 liter Air, kemudian masukkan Kaki ayam. Bila sudah mendidih.
  3. Masukkan kentang Dan masukkan asam keping, garan dan serbuk perasa, masak hingga deviants empuk, tutup api, masukkan daun sup dan bawang goreng utk hiyasan.
  4. Siap..

Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta. Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air. Cara Membuat Resep Sop Ceker Ayam Sederhana dan Tips Supaya Sayur Sup Empuk Bagus Kali ini kita akan berkreasi dengan bagian ayam yang paling bawah, yaitu kaki ayam atau ceker ayam.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup kaki Ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!