Home

Resepi Puding karamel Sedap 5 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding karamel di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding karamel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding karamel kukus, simple & mudah Karamelli Puding, pudingle karameli buluşturarak şahane bir lezzet yakalamak isteyenler için enfes bir sütlü tatlı çeşididir. Mükemmel lezzetinin yanı sıra oldukça da hafif olması ile ünlü olan karamelli.

Puding karamel - velavinkabakery.com Puding yang berbahan agar-agar selain memiliki rasa yang enak juga memiliki kandungan serat yang. Menjual pudding karamel yang sedap untuk anda semua :) Menjanjikan food services terbaik untuk anda. Puding Karamel kukus ini senang nak buat, bahannya sedikit, senang dicari tapi rasanya sedap bangett dehh.

5 Bahan - Bahan Resepi Puding karamel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding karamel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - sudu besar gula.
  2. Sedia 4 - biji telur gred A.
  3. Sedia 1 cawan - susu cair.
  4. Sedia 1 cawan - air.
  5. Sedia 3/4 cawan - susu pekat.

Puding Karamel pencuci mulut yang mudah disediakan dan sedap. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba!

5 Cara Penyediaan Puding karamel

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding karamel pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Panaskan gula di dalam kuali. Pastikan kuali btul2 kering tanpa air ye biarkan seketika sambil kacau pastu dia bertukar warna karamel. Biarkan gula betul2 hancur tutup api n cepat2 letakkan gula karamel di dalam loyang. Gula karamel cepat keras so sediakan loyang awal2 ye...
  2. Pecahkan telur di dalam mangkuk diikuti dengan masukkan susu cair, air dan susu pekat. Sy guna cawan yg same untuk susu cair, air dan susu pekat. Kalau xnak manis boleh kurangkan lagi susu pekat..
  3. Kacau bagi sebati semuanya. Sy guna whisk / pemutar telur bg mudah dan cepat. Setelah sebati tapiskan dan masukkan ke dalam loyang gula karamel tadi. Panaskan terlebih dahula oven selama 10 minit sebelum bakar..
  4. Letakkan air di dalam dulang yang lapik loyang kita tu (teknik water bath) biarkan sedikit tenggelam. Bakar pada suhu 200c selama 45minit. Ikut oven masing2 ye. Try cucuk dengan garpu puding kalau xmelekat kat garpu dh masak la tu...
  5. Sy guna loyang kecik.. Keluarkan dri oven dan tunggu biar betul2 sejuk bru tekupkan dengan pinggan untuk terbalikkan puding. Masukkan dlm peti ais makan sejuk2 sedap ni. Sy keluarkan mase tengh panas lg n xhati2 so pecah tepi dia mcm tu.. Rase still ada..

Copyright. © © All Rights Reserved. Aplikasi Kek Puding Karamel membantu anda menyediakan resepi kek ini dengan mudah dan sedap. Sesuai digunakan oleh semua golongan masyarakat dan boleh digunakan di mana sahaja anda berada. Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding karamel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!