Home

Cara Memasak Ayam Goreng ala Tempura Sedap 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Goreng ala Tempura di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng ala Tempura yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng ala Tempura - velavinkabakery.com

5 Bahan - Bahan Resepi Ayam Goreng ala Tempura

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng ala Tempura ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam.
  2. Sedia - Tepung Serbaguna.
  3. Sedia - Serbuk oregano.
  4. Sedia - Garam.
  5. Sedia - Maggie Cukup Rasa.

4 Step by Step Ayam Goreng ala Tempura

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng ala Tempura pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Kite pakai tepung bestari yg bawang putih..jd dh xpyh taruk serbuk bwg putih...
  2. Buat 2 mangkuk...1bancuhan celupan, 1kering... Untuk bancuhan garam nye secubit je..oregano yg serbuk halus dgn yg kasar campur semua sekali..jgn cair sgt..nti xlekat.
  3. Ayam bahagian isi...potong kecik2 sikit baru sedap dan lembut.. celup dlm bancuhan,bedak kan die...pastu masak dlm minyak tengelam.
  4. Okk..tips die.. tunggu dh agak kekuningan baru pusing kan die..kira nye dua kali pusing je..xpyh nak balik2 kn sgt satgi lerai habehh tepung...lupa nk tangkap gambaq lepas masak... Dah makan baru teringat.. jadi...selamat mencuba 😘.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng ala Tempura ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!