Home

Cara Memasak Ayam goreng Krispy Mudah 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam goreng Krispy di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng Krispy yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Beberapa contoh Tepung Ayam Goreng Crispy Serbaguna yang sudah ada pasaran bisa juga Berikut ini adalah Salah Satu Resep Rahasia Tepung Ayam Goreng Crispy Ala. Contact Ayam Goreng Krispy on Messenger. V aman dan resmi 🥰 WA.

Ayam goreng Krispy - velavinkabakery.com Pisang goreng yang memiliki rasa manis, serta gurih ini memiliki tekstur luar yang krispi sehingga menggugah selera masyarakat. Sudah kebayang rasa pisang goreng krispi yang enak ini. Membuat Ayam Goreng Crispy tidak susah, tidak perlu keahlian masak.

7 Ingredients of Resepi Ayam goreng Krispy

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng Krispy ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - ketul drumstick.
  2. Sedia 1 - biji telur gred A atau 2 biji telur gred c.
  3. Sedia 2 - sudu mkn tepung gandum.
  4. Sedia - Setengah sudu mkn tepung jagung.
  5. Sedia 2 - sudu mkn serbuk kari.
  6. Sedia - Garam secukup rase.
  7. Sedia - Kalau ade daun kari bagus jugak utk tambah aroma tapi sy xde😁.

Siapa saya bahkan anda yang baru belajar saya jamin gak akan gagal asal mengikuti teknik dan. Ayam goreng tepung crispy ini proses pembuatannya agak sedikit rumit, sedikit berbeda dengan proses pembuatan ayam goreng bumbu kuning. Kulit ayam goreng yang renyah dan kriuk sering sekali dicari sebagai kudapan saat bersantai. Nggak perlu khawatir lagi, ikuti tips berikut ini untuk kulit ayam goreng yang krispi dan gurih lezat!

2 Cara Penyediaan Ayam goreng Krispy

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng Krispy pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Gaul kan semua sekali,lepas tu marinate setengah jam utk rempah die meresap then goreng lo.....
  2. Maka ini lah hasil nye....,simple2 je tapi sedap lah jugak kat tekak sy😅.

Ayam crispy dibuat dari daging ayam yang kemudian dibaluri tepung dan digoreng. Cita rasa ayam crispy yang enak mampu membuat penikmat ayam crispy makin ketagihan. Goreng ayam hingga berubah warna menjadi kecoklatan. Setelah matang, angkat dan tiriskan terlebih dahulu. Ambil ayam goreng crispy yang sudah anda buat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng Krispy ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!