Home

Resepi Perap ayam bakaq Sedap 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Perap ayam bakaq di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Perap ayam bakaq yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hai harini kite kongsi resepi perap ayam bakar versi thai 😂.. Menu harini menemani korang semua makan tengah hri bersama keluarga. Sesuai untuk bakar atau goreng ayam,ikan,daging,sea food dan lain lain.

Perap ayam bakaq - velavinkabakery.com Yang pertama adalah resep ayam bakar ungkep, ayam bakar jenis ini merupakan ayam bakar yang. Tapi nak sedap, perap je semalaman. Maksudnya, malam ni buat ,pagi esok bertolak ke destinasi.

9 Bahan - Bahan Resepi Perap ayam bakaq

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Perap ayam bakaq ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ayam.
  2. Sedia 1/4 cawan - planta.
  3. Sedia 1/2 - cili giling /lada boh /cili kisar.
  4. Sedia 1/2 - sos cili.
  5. Sedia 5 - sdb blackpaper, jintan.
  6. Sedia 4 - btg serai.
  7. Sedia - gula,garam,ajinomoto.
  8. Sedia - bawang putih tumbuk lumat.
  9. Sedia - cili kering (kalau nk pedas).

Resepi Ayam Bakar Lada Hitam ini sangat mudah untuk disediakan. Anda hanya perlu mengisarkan bahan-bahan, perap ayam dan bakar sahaja. Hidangan ini juga sangat menyelerakan kerana. Resep ayam bakar - Makanan Indonesia yang terbilang simple dan sangat mudah untuk di buat dan di sajikan salah satunya adalah ayam bakar.

3 Cara - Cara Perap ayam bakaq

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Perap ayam bakaq pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan semuanya...
  2. Masukkan semua, then sejukkan,cucukkan ayam ngan lidi bg serap lg elok.
  3. Setelah sejuk,perap ayam, lagi lama lagi sedap 😉(*sha tambah chili flakes sbb suka pedas) bakaq atas arang bru wangi kalau oven tak try lg 🥰.

Ya, makanan yang hampir bisa kita temui di semua. Mulai dari ayam bakar kecap, ayam bakar Padang, ayam bumbu rujak, sampai ayam bakar madu gaya western. Ada juga resep ayam bakar ekonomis yang bisa dibuat dalam waktu singkat. Ayam bakar ini bisa dijadikan menu makan sarapan, makan siang bahkan makan malam. Biasanya ayam bakar disajikan dengan pelengkap lalapan sayur mentah seperti kol, mentimun, kemangi tomat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Perap ayam bakaq ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!