Home

Cara Memasak Puding coklat biskut Marie Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding coklat biskut Marie di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding coklat biskut Marie yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masak agar-agar bersama semua bahan B. Tak kisah apa jenama asalkan pada biskutnya tertulis MARIE. Resep Puding Biskuit Marie Regal - Setelah kemarin doyanresep.com membahas tentang Resep Puding Lumut Hijau Pandan yang banyak Kini muncul lagi puding yang telah ramai dibicarakan di dunia maya yaitu Puding Biskuit Marie Regal.

Puding coklat biskut Marie - velavinkabakery.com Mana tidaknya, resipi sangat ringkas dan guna santan kotak je! Bagi yang ada stok santan dekat dapur tu, bolehlah pakat cuba. Untuk melapis puding, tuang sedikit adunan kuning ke dalam loyang.

10 Ingredients of Resepi Puding coklat biskut Marie

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding coklat biskut Marie ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 g - biskut marie.
  2. Sedia 10 g - agar serbuk.
  3. Sedia 2 1/2 - cwn air.
  4. Sedia 1 - cwn susu cair.
  5. Sedia 1/2 - cwn susu pekat.
  6. Sedia 1/2 - cwn tepung kastard.
  7. Sedia 1 - bj telur.
  8. Sedia 3 - sb butter.
  9. Sedia 6 - sb serbuk koko.
  10. Sedia 8 - sb milo.

Puding ini enak dimakan sebagai pencuci mulut. Puding Roti Coklat Lazat Dengan Rasa Coklat Mewah. Kek Butter Pelangi Guna Serbuk Santan. Ramai yang sukakan biskut coklat chip atau chocolate chip cookies rangup dan sedap ala Famous Amos yang berbau wangi semerbak yang boleh didapati di seluruh Malaysia dengan harga yang agak mahal kerana ia amat popular dan punyai resepi rahsia tersendiri.

5 Cara Memasak Puding coklat biskut Marie

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding coklat biskut Marie pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Blend susu cair, telur, susu pekat dan tepung kastard hingga sebati.ketepikan.
  2. Bancuh serbuk koko dan Milo bersama 1/2 cwn air panas, ketepikan. masak serbuk agar2 bersama 2 cwn air sehingga larut.tutup api.
  3. Kemudian masukkan bahan2 yg di blend, ke dlm periuk agar tadi, masukkan bancuhan serbuk milo, butter kacau sehingga pekat dan adunan meletup2 menggunakan api kecil. Tutup api.
  4. Garis loyang dgn minyak dan lapik plastik.spya senang nak keluarkan puding nnt(sya tak lapik plastik terlupa) tuang adunan puding nipis sja, susun biskut marie, kemudian tuang lagi adunan puding, ulang sampai adunan puding habis. Sejukkan baru potong..
  5. Note: * resepi ini kurang manis, sya tak letak gula langsung,kalau suka manis boleh tambah susu pekat ataupun gula. * Adunan puding ini cepat mengeras, kalau ia mengeras panaskan kembali dgn api perlahan, nnt adunan akan lembik kembali.

Puding marie biskuit lapis kopi coklat. Di toples Khong Guan itu ada jenis biskuit ini jadi saya kreasi saja ya kan Ini masih ada bau khasnya Khong Guan walau setelah dimasak Saya buat. Mudahnya membuat puding roti karamel kukus. Lepas ini tak perlu beli dah kan. Roti perancis, biskut marie atau kek sponge.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding coklat biskut Marie ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!