Home

Resepi Popia Carbonara Cheese Sedap 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Popia Carbonara Cheese di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Popia Carbonara Cheese yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Popia Carbonara Cheese - velavinkabakery.com

9 Bahan - Bahan Resepi Popia Carbonara Cheese

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Popia Carbonara Cheese ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 keping - daging burger dimsk sekejap(potong kecil2).
  2. Sedia 1 - bungkus sosej dihiris.
  3. Sedia 1 - btg karot disagat.
  4. Sedia 1 - biji bwg besar+3 ulas bwg putih ditumbuk/kisar.
  5. Sedia 1/4 - sudu kecil lada hitam dan 1/4 sudu lada putih AjiShio.
  6. Sedia 1 tin - Prego Ayam Cendawan.
  7. Sedia 2 - sudu minyak masak.
  8. Sedia 1/4 - sudu kecil pasley.
  9. Sedia 1/2 cawan - cheese cheddar diparut.

5 Cara Membuat Popia Carbonara Cheese

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Popia Carbonara Cheese pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tumis bwg kisar smpai kekuningan.Masuk daging burger.Masak sekejap terus masuk sosej,karot,lada hitam dan lada putih..
  2. Masak semuanya,kemudian masok sos prego dan 1/2 tin air..
  3. Masak hingga pekat sedikit,masuk pasley.Kacau rata.Siap tutup api biar sejuk.Bila dh sejuk,ambil cheese cheddar parut gaul sebati..
  4. Sediakan kulit popia secukupnya.Balut dan gam ujungnya,buat sampai habis.Nak mkn goreng jer.Lebihan popia yg dh siap korang boleh frozenkan..
  5. Selamat mencuba😁✌️.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Popia Carbonara Cheese ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!