Home

Resepi Spageti sup telur Sedap 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Spageti sup telur di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Spageti sup telur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sup Jagung Telur—⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Sup jagung emang paling enak disantap sebagai makanan pembuka. Bayangkan rasa telur masin yang berlemak masin padankan dengan pasta, dinikmati panas-panas. Our best ever spaghetti bolognese is super easy and a true Italian classic with a meaty, chilli sauce.

Spageti sup telur - velavinkabakery.com Resep Sup Sawi Telur enak dan mudah untuk dibuat. Di sini ada cara membuat yang jelas dan mudah diikuti. Cпагетти - основа многочисленных итальянских блюд.

10 Ingredients of Resepi Spageti sup telur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Spageti sup telur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Spageti 50 gram dia rebus dengan butter.
  2. Sedia 1 - sudu besar serbuk bawang putih.
  3. Sedia 2 batang - daun bawang dihiris.
  4. Sedia 1 - biji cendawan shitake dihiris.
  5. Sedia 2 - biji telur.
  6. Sedia 1 cawan - air masak.
  7. Sedia 1 - sudu besar stok ayam.
  8. Sedia 1 - sudu besar tepung jagung dibancuh dengan air.
  9. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam kasar.
  10. Sedia - Garam secukup rasa.

Lihat juga resep Sup Telur enak lainnya. Spagettiyarn hobi el örgü iplik sektörüne yenilikçi yapısı ile farklı bir renk katmıştır. Balik-balik sup ayam, sup daging, sup fishball. Apa lagi resepi sup yang lain sikit ya?".

7 Cara Membuat Spageti sup telur

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Spageti sup telur pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Rebus spageti dan toskan..
  2. Masukkan air dalam periuk dan biarkan mendidih..
  3. Masukkan serbuk bawang putih, stok ayam dan tepung jagung yang telah dibancuh..
  4. Setelah kuah pekat masukkan telur sebiji demi sebiji..
  5. Masukkan serbuk lada hitam kasar..
  6. Masukkan cendawan shitake, daun bawang dan garam secukup rasa..
  7. Siap untuk dihidang dengan spageti..

Resepi sup telur ni memang best kan bila ada fucuk, ubi kentang, lepas tu ada aroma bawang goreng. Kami mahu berikan resepi sup telur diet dan ringkas yang sangat sedap. Ini akan menjadi kuah untuk sup telur yang akan dibuat. Pecahkan telur di mangkok lalu kocok lepas. Setelah itu tuang ke dalam kuah.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Spageti sup telur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!