Home

Cara Membuat Mango Thai Chicken Salad Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Mango Thai Chicken Salad di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Mango Thai Chicken Salad yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Mango Thai Chicken Salad - velavinkabakery.com

10 Bahan - Bahan Resepi Mango Thai Chicken Salad

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Mango Thai Chicken Salad ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 kg - isi ayam.
  2. Sedia 1 - biji mangga muda.
  3. Sedia 1/2 batang - lobak.
  4. Sedia 5 - biji cili.
  5. Sedia 1 - biji bawang besar.
  6. Sedia - Kuah sos.
  7. Sedia 2 - sb oren sunquick.
  8. Sedia 2 - sb sos thai.
  9. Sedia 2 ulas - bawang merah.
  10. Sedia 4 - biji cili padi.

4 Cara - Cara Mango Thai Chicken Salad

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Mango Thai Chicken Salad pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sagat halus mangga dan lobak. Hiris halus bawang merah dan cili.
  2. Potong kecil dan bersihkan isi ayam. Tips: Rendam beberapa minit ayam dengan tepung untuk hilangkan hanyir. Celup ayam dengan telur dan gaul dengan tepung goreng ayam. Goreng kan ayam hingga garing.
  3. Letak kan hirisan mangga & lobak di atas pinggan. Letak ayam diatasnya dan timbun ayam dgn mangga, lobak, bwg & cili..
  4. Sekarang kita buat kuah sos. Bancuh oren sunquick & sos thai dgn sedikit air pns. Kacau sebati. Kemudian masukkan bawg & cili. Siap. Curah sedikit2 ke atas ayam. Sedap dimakan bersama nasi panas. Kami makan dgn nasi lemak panas.. Sgt sedap!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Mango Thai Chicken Salad ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!