Home

Cara Memasak Kuetiau Ladna Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kuetiau Ladna di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuetiau Ladna yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Dalam penyediaan kuah Kwetiau Ladna, saya masih menggunakan resepi yang sama. Biasa lah bila dah ngam dengan rasa kuah, rasa macam tak nak menguba ke resepi. The translation of Ladna in English is "Pour on the Face".

Kuetiau Ladna - velavinkabakery.com Kuey teaw ladna Simple. ►. Читать Читать @kuetiau_. Читаю Вы читаете @kuetiau_. @kuetiau_. akhirnya saya bisa tidur dengan tenang. Read reviews from world's largest community for readers. Mi, Mihun & Kuetiau" as Want to Read Resepi Kuey Teow Ladna yang sangat sedap dan mudah disediakan.

15 Bahan - Bahan Resepi Kuetiau Ladna

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuetiau Ladna ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - bungkus kuetiau.
  2. Sedia 1 - sudu besar kicap lemak manis.
  3. Sedia 1 - biji bawang besar dihiris.
  4. Sedia 3 ulas - bawang putih dicincang.
  5. Sedia 2 - sudu sos tiram.
  6. Sedia 1 - sudu sos lada hitam.
  7. Sedia 1 - sudu besar serbuk pati ayam.
  8. Sedia 1/2 - sudu kecil garam.
  9. Sedia 1/4 - sudu kecil lada sulah AjiShio.
  10. Sedia 1 - sudu besar tepung jagung +1/2 sudu besar air kacau rata.
  11. Sedia 5 - biji cilipadi.
  12. Sedia 200 gm - sayur campur(karot,bunga kobis, putik jagung potong siap).
  13. Sedia 100 gm - sawi jepun dipotong siap.
  14. Sedia 3 - sudu besar minyak masak.
  15. Sedia 600 ml - air panas.

Bahan-bahan pula tidak semestinya sama seperti resepi di bawah, tetapi boleh diubahsuai mengikut bahan yang ada di dapur. Lihat juga resep Kwetiau Goreng enak lainnya! Pagi-pagi teringin kuey teow ladna tapi kedai belum bukak lagi. Namun anda jangan silap membezakan kuey teow ladna dengan kuey teow kung fu pula.

5 Cara - Cara Kuetiau Ladna

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuetiau Ladna pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Gaul kicap dgn kuetiau,panaskan kuali masuk 1 sudu besar minyak.Goreng kuetiau selama 3 minit.Angkat cedok ketepikan..
  2. Kuali yang sama,panas 2 sudu besar minyak.Tumis bwg besar dan bwg putih hingga kekuningan.Masuk sotong dan udang.Masuk juga sos lada hitam,sos tiram,serbuk pati ayam,cilipadi ketuk,garam dan serbuk lada sulah.Kacau rata2.#jika suka pedas ketuk ketukkan cilipadi tu..
  3. Masuk sayur karot,bunga kobis dan putik jagung.Masuk air panas.Bila mendidih,masuk air tepung jagung.Kacau rata2..
  4. Masuk telur kacau rata.Last masuk sawi jepun.Tutup terus api..
  5. Ambil kuetiau td masuk letak pinggan.Tuang kuahnya.Siap,sedap dimakan panas2.Selamat mencuba semua..

Sandwich telur hancur ~Nasi goreng sardin ~Kuetiau ladna ~Bubur lemak ~Kuetiau sup ~Sup tulang lembu ~Mee segera tumis telur pecah ~Gulai lemak nanas & ikan masin. Harga pon murah berbanding kedai lain. Kwetiau goreng in a restaurant in Indonesia served with acar pickles and fried shallot sprinkles. Kata orang, kuetiau dengan taugeh macam bunga dengan daun. Sparad från ladna-kobieta.com.ua. "Please be careful, it is dangerous out there" "Da ladna!" ("It is fine, nothing bad will happen, don't worry.") Or, in some cases, could mean something like "Sure, cool story, bro".

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuetiau Ladna ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!