Home

Resepi Butir nangka riang ria raya #rayapertama Sedap 2 Langkah

Aneka Resepi Kuih Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Butir nangka riang ria raya #rayapertama di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Butir nangka riang ria raya #rayapertama yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Mujurlah ada promosi Riang Ria Raya ni so dapatlah sis jimatkan kos. Apa yang perlu sis buat sekarang hanyalah memilih mana-mana barangan yang ingin sis hadiahkan dan biarkan pihak Lazada menguruskan urusan penghantaran. Kalau dulu sis risau juga sebabnya lokasi rumah emak kat.

Butir nangka riang ria raya #rayapertama - velavinkabakery.com Food N, Diy Food, Good Food, Yummy Food, Food And Drink, Tasty, Taste Made, Cooking Recipes, Healthy Recipes. Badan kebajikan guru dan kakitangan serta murid skpm. Pendahuluan.  Program ini diadakan sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama-sama ahli BKGK dan murid - murid.

8 Ingredients of Resepi Butir nangka riang ria raya #rayapertama

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Butir nangka riang ria raya #rayapertama ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - kampit tepung pulut.
  2. Sedia - Sebiji kelapa(santan).
  3. Sedia - Gula 3senduk(ikut rasa).
  4. Sedia - Secubit garam.
  5. Sedia - Gula merah 3sudu.
  6. Sedia Daun - pandan.
  7. Sedia - Air.
  8. Sedia - Pewarna yg digemari.

Riang Ria Resort menyediakan penginapan bg pelancong/pengunjung yang datang. Kami juga menyediakan pakej lengkap hari keluarga, seminar/kursus dan jamuan makan. Meraka pergi untuk belajar saya doakan meraka semua selamat. Riang Ria Hari Raya merupakan album kompilasi bertemakan hari raya yang menampilkan beberapa penyanyi terkenal antaranya Jay Jay, Azlina Aziz, Jamal Abdillah, Othman Hamzah, Ramli Sarip, Khatijah Ibrahim, Uji Rashid dan ramai lagi.

2 Step by Step Butir nangka riang ria raya #rayapertama

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Butir nangka riang ria raya #rayapertama pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Mula mula, Uli tepung pulut dengan air, mcm nak buat kuih buah melaka. Asingkan ke 3 bahagian, letaklah pewarna yang disukai.Gentel kecil-kecil kemudian direbus sehingga masak. Bila dah siap rebus, Angkat rendam dalam air sejuk biasa, untuk elak bubur tu melekat sesama sendiri, buat sampai habis ya.
  2. Kuih butir nangka yang direndam tadi tu ditoskn airnya, masuk dalam periuk. Letak gula merah dan gula putih, garam & daun pandan. 7Hidupkn api, masak api perlahan, kacau biar gula tu sebati dgn bubur tu,dalam 6 ke 7 minit. Kacau baru letak santan, kacau sampai masak Sedia untuk dihidangkan. 😘.

An event highlight video of the launch of Lazada TV and Lazada's Riang Ria Raya Press Conference. Lagu Raya Junaidah M Amin - Suasana Riang Di Hari Raya (Lirik). Marilah adikku marilah bersamaku Kutukarkan bajumu yang baru Ramailah kawanmu yang telah menunggu Cepatlah siap adikku. Panggillah kawanmu duduk keliling meja Makanlah ketupat kuih-muih yang ada Jangan rebut-rebut. Masuki Masa Panen Raya Ini, Ribuan Buah Nangka Siap Dipetik Dan Disebarkan Demi Memenuhi Permi.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Butir nangka riang ria raya #rayapertama ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!