Home

Resepi Wanpaku Sando Sedap 12 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Wanpaku Sando di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Wanpaku Sando yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Wanpaku Sando - velavinkabakery.com

15 Ingredients of Resepi Wanpaku Sando

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Wanpaku Sando ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan.
  2. Sedia 2 keping - roti.
  3. Sedia 1/2 - sudu besar butter.
  4. Sedia 3 keping - kambing bakar (atau bole diganti juga ngan ayam).
  5. Sedia 1 - biji telur (masak telur dadar).
  6. Sedia 1/2 - biji cili capsicum kuning (potong memanjang).
  7. Sedia 1/2 batang - lobak merah (potong memanjang).
  8. Sedia 1/3 - biji timun (potong memanjang).
  9. Sedia 5 - biji tomato ceri (potong 3).
  10. Sedia 5-6 helai - daun salad.
  11. Sedia 1/4 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  12. Sedia 2 - sudu besar mayonis.
  13. Sedia 2 - sudu besar sos lada hitam.
  14. Sedia - plastik wrap secukupnya untuk membalut**.
  15. Sedia - Deco craft sekeping**.

12 Cara Penyediaan Wanpaku Sando

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Wanpaku Sando pula. Simple saja cuma 12 langkah.

  1. Cara ~sediakan semua bahan.. sapu roti dengan butter.. skit je tau...
  2. ~kemudian kita bubuh salad, cheese, tomato, sos lada hitam, daging kambing serbuk lada hitam...
  3. ~bubuh cili capsicum, timun, lobak merah, cheese, mayonis, telur dan salad.. tutup balik ngan roti...
  4. ~bubuh di dalam piring.. kemudian tutup lagi ngan piring yang lain. biarkan selama 5 minit..
  5. ~angkat.. balut ngan plastik wrap ketat-ketat.. kemudian potong dengan menggunakan pisau bergerigi.. (potong tu sopan-sopan sedikit ye.. jangan ganas beno)😅.
  6. ~kemudian aznie balut lagi dengan deco craf...
  7. ~siap...
  8. Ini link untuk resepi kambing bakar ye.. Jom tengok resipi lazat ini: Kambing bakar https://cookpad.com/my/recipes/10241692-kambing-bakar?token=WJXpWcWALpua5SL1h9xMXzpv.
  9. .
  10. .
  11. .
  12. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Wanpaku Sando ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!