Home

Resepi Ayam goreng kunyit ala mat rock Enak 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam goreng kunyit ala mat rock di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng kunyit ala mat rock yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masih lagi terfikir nak makan apa untuk tengahari nanti ? Compared to the other ayam goreng kunyit (usually dry and tough) that you get at the usual Malay tomyam restaurants, Mat Rock's version is evidently juicier and.. Mat Rock Special Ayam Goreng Kunyit.

Ayam goreng kunyit ala mat rock - velavinkabakery.com Combination of sotong and ayam kunyit is awesome. Here, soup is provided and the taste is good. The best ayam goreng kunyit and the sambal is extra spicy, for those yg tak makan pedas, lupakan niat.

11 Bahan - Bahan Resepi Ayam goreng kunyit ala mat rock

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng kunyit ala mat rock ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam potong kecil2.
  2. Sedia - Serbuk kari.
  3. Sedia - Serbuk kunyit.
  4. Sedia - Telur 1 biji.
  5. Sedia - Tepung gandum 2 sdb.
  6. Sedia - Tepung jagung 2 sdb.
  7. Sedia - Garam.
  8. Sedia - Serbuk perasa/pati ayam knor.
  9. Sedia - Bawang holland potong kasar2.
  10. Sedia - Kacang panjang.
  11. Sedia - Lobak kalau ada.

Mat Rock Special Ayam Goreng Kunyit. Jalan Yap Kwang Seng Kuala Lumpur City Centre, KL Malezya. Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Yang Sedap by : S. Menu Buka Puasa Seadanya Sayur Bening Teri Goreng Sambal Terasi.

1 Step by Step Ayam goreng kunyit ala mat rock

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng kunyit ala mat rock pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Gaul ayam dengan semua bahan2 kecuali kacang pnjang, lobak dan bawang, perap selama 1/2 or 1 jam, Panaskan minyak.. Pastikan minyak banyak dan btul2 panas,masukan ayam goteng sehingga ayam tu nmpak keemasan macam tu masukan kacang panjang gaul sekejap je dan masukan bawang holland gaul sekejap je,jangan biarkan kacang panjang dan bawang tu lembik.. Dah siap.. Makan dengan sambal belacan dan kicap mg sedap.

Telur Tomat Makanan Sederhana Ala Dapur Bu Yun. Ayam goreng is an Indonesian and Malaysian dish consisting of chicken deep fried in oil. Ayam goreng literally means "fried chicken" in Malay (including both Indonesian and Malaysian standards). MAT ROCK food truck - Nasi Ayam Goreng Kunyit ! Cheap, decent portion and tasty - Mat Rock ticks all the right boxes.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng kunyit ala mat rock ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!