Home

Resepi Puding Roti Sos Kastard Enak 13 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Sos Kastard di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Sos Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Roti Sos Kastard - velavinkabakery.com

13 Ingredients of Resepi Puding Roti Sos Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Sos Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Roti 3 keping (kalau bekas besar macam dalam gambar).
  2. Sedia - [email protected]
  3. Sedia - Kismis.
  4. Sedia - Bahan A.
  5. Sedia 2 Cawan - susu segar.
  6. Sedia 2 - Biji telur.
  7. Sedia 2 - Sb gula.
  8. Sedia 1 - Sk esen vanila.
  9. Sedia - Bahan Sos Kastard.
  10. Sedia 1 Tin - susu cair.
  11. Sedia 2 - Sb tepung kastard.
  12. Sedia 2 - Sb gula.
  13. Sedia 1 - Sk esen vanila.

4 Instructions Puding Roti Sos Kastard

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Sos Kastard pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sapukan planta pada roti. Kemudian, potong 4 dan susun didalam bekas atau loyang.
  2. Campurkan semua bahan A dan kacau sehingga sebati. Kemudian tuangkan atas roti sikit demi sedikit. Selepas itu, taburkan kismis..
  3. Buat lapisan kedua, susun roti dan ulang langkah kedua. Akhir sekali, bakar atau kukus (dalam gambar tu saya kukus).
  4. Untuk sos kastard pula, masukkan kesemua bahan dan masak diatas dapur dgn api yg kecil. Kacau sehingga sebati. Bagi yang suka sos dia cair, tak perlu masak lama. Bagi yang suka sosnya pekat, kacau sehinga dia menjadi pekat terpulang pada citarasa masing masing. Puding roti sos kastard is doneee. Selamat mencubađź’•.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Sos Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!