Home

Resepi AYAM GORENG BAWANG.... Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi AYAM GORENG BAWANG.... di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan AYAM GORENG BAWANG.... yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #DiRumahAja #SamaSaya Hallo semuanya, apa kabar 😁 hari ini aku share cara membuat ayam goreng bawang putih. Sejak mencicipi ayam goreng bawang putih di Batam dua bulan lalu, saya pun menjadi tergila-gila dengan masakan unik yang cukup terkenal di Batam ini. Cara Membuat Sambal Bawang Geprek : Goreng cabai dan bawang putih sebentar saja lalu di ulek kasar.

AYAM GORENG BAWANG.... - velavinkabakery.com Ayam geprek krispy sambal bawang perpaduan dari ayam krispy ala KFC dan sambal bawang Juga bumbu marinasinya berbeda dari ayam goreng ala KFC, karena makannya pake sambal jadi diayam. Cara membuat saus: campur semua bahan menjadi satu. Tumis bawang putih dengan mentega, masukkan saus.

4 Ingredients of Resepi AYAM GORENG BAWANG....

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat AYAM GORENG BAWANG.... ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5-6 - Ayam cuci bersih.
  2. Sedia 1 - Biji bawang besar hiris halus.
  3. Sedia 10 ulas - bawang putih hiris nipis.
  4. Sedia 10 - tangkai Daun kari.

Lihat juga resep Ayam kampung ungkep (ayam goreng kampung) nonMSG enak lainnya. Untuk nasi goreng bawang resep saya dapat dari mertua, suami sangat suka dan membuatnya hanya. Semua orang suka Ayam Goreng, bukan? Bermacam versi ayam goreng boleh dijumpai di Malaysia seperti ayam goreng berempah, ayam penyet, ayam goreng McD, ayam goreng KFC, Korean Fried.

5 Cara - Cara AYAM GORENG BAWANG....

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat AYAM GORENG BAWANG.... pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Ayam gaul bersama kunyit garam dan perisa bbq...
  2. Panas kan minyak....Goreng....ayam.....garing..garingπŸ˜‹πŸ˜‹.
  3. Angkat asingkan dalam bekas.....
  4. Biar minyak panas...goreng semua bahan hirisan tadi termasuk dain kari......
  5. Goreng hingga garing.........blh angkat tabur diatas ayam goreng...boleh dihidangkan....makan πŸ˜‹πŸ˜‹.

Ayam Goreng Karawaci selalu disajikan dengan dua jenis sambal, yaitu Sambal Goreng dan Sambal Bawang. Pedasnya bikin nagih dan yang paling penting, harganya ramah di kantong. Ayam Goreng Kampung khas dari Pekalongan. Warisan resep leluhur yang tidak ada duanya. Kini hadir di Yogyakarta dan dapat Anda order lewat Online Internet.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi AYAM GORENG BAWANG.... ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!