Home

Cara Membuat Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ Sedap 8 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Dengan siraman kuah pekat udang kering dan Sos Tiram MAGGI®, nikmati hidangan tauhu lembut bersama seisi keluarga. Hari ni Yas nak share resepi tauhu bergedil. Nasi Ayam Penyet Sedap Tak Sabar Tunggu Azan.

Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ - velavinkabakery.com Resep Sup Tofu Ayam, Hangat Sedapnya Bikin Perut Anteng! Ini dia resep Sop Tofu Ayam buat yang ogah makan makanan. Tauhu Lembut Fishball Kentang Carrot Soo hoon Daun Bawang Daun Sup Kiub Pati Ikan Bilis Air. 🍲 Soup Ayam Bening 🍲.

17 Ingredients of Resepi Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 17 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - carrot (potong dadu)*.
  2. Sedia daun - sup/daun bawang(potong).
  3. Sedia 2 - sudu sos cili+.
  4. Sedia 1 - sudu sos tomato+.
  5. Sedia 2 - sudu sos tiram+.
  6. Sedia 1 - sudu sos ikan+.
  7. Sedia 1 - sudu kicap manis+.
  8. Sedia 1 - sudu kicap pekat+.
  9. Sedia 2 - sudu gula.
  10. Sedia 2 - sudu cili giling+.
  11. Sedia 4 - biji cili padi(potong)*.
  12. Sedia - bawang holland (potong dadu)*.
  13. Sedia - bawang putih (potong dadu)*.
  14. Sedia 2 - sudu garam.
  15. Sedia 100 g - ayam(potong kecil).
  16. Sedia 1/4 cawan - air masak.
  17. Sedia - tauhu lembut(direndam dgn air panas).

Paling enak dimakan saat flu atau batuk, atau lagi susah makan. Rasanya seger, gurih dan rasa daging kambingnya yang khas dan lembut. Mana yang tanya tauhu bergedil kita ni isi tauhu banyak ke? Dah nama pun tauhu bergedil ayam, kalau tak rasa ayam, kena tukar nama jadi tauhu bergedil kosong hehehe gurau gurau Korang kalau teringin nak makan tauhu be.

8 Step by Step Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️

Dah ada 17 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Panas kan minyak di dalam kuali.
  2. Kemudian letakkan bahan bahan (*) ke dalam kuali dan tumis sehingga perang.
  3. Lepastu,letakkan daging ayam ke dalam kuali dan kacau sehingga masak.
  4. Letakkan bahan bahan (+) ke dalam kuali dan kacau sehingga sebati.
  5. Kemudian letakkan sedikit air dan kacau.
  6. Letakkan bahan bahan perasa iaitu gula dan garam dan kacau sehingga sebati.
  7. Dan akhir sekali letakkan kuah itu ke atas tauhu lembut yang dah direndam dgn air panas(tauhu kena rendam dgn air panas agar tak rasa mentah tauhu tu).
  8. Tadaaaa dah siappp! selamat mencuba semua🍲❤️.

Artikel ini ditulis bertujuan membantu para suri rumah dan orang bujang di sana memasak ayam di rumah. Pasti ramai yang ingin menghasilkan makanan masakan ayam yang mudah dan cepat di rumah bukan? Dengan siraman kuah pekat udang kering dan Sos Tiram MAGGI®, nikmati hidangan tauhu lembut bersama seisi keluarga. Resepi Tauhu Berlada ini bukan seperti lauk masak berlada lain kerana resepi ini mempunyai bahan-bahan seperti daun kari dan jus limau kasturi yang meningkatkan lagi rasa cili. Sekali rasa, anda pasti akan jatuh cinta.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tauhu lembut ayam berkuah🍲❤️ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!