Home

Cara Memasak Puding Roti Enak 16 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Roti di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Lihat juga resep Puding roti tawar enak lainnya. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan. Tinggal ambil dua lembar roti tawar, oleskan selai atau margarin dan tambahkan meses.

Puding Roti - velavinkabakery.com Variasi puding sendiri sangat bermacam-macam dari puding buah, puding ubi, puding kacang hijau hingga puding roti. Cara membuat puding roti sendiri tergolong mudah dan praktis. Puding roti adalah salah satu makanan pencuci mulut yang paling menghibur di Amerika.

16 Ingredients of Resepi Puding Roti

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 16 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan2 Puding roti.
  2. Sedia 1 tin - Susu cair.
  3. Sedia - Gula 2 sudu besar.
  4. Sedia 4 - biji telur.
  5. Sedia - Vanila esen 1 sudu besar.
  6. Sedia - Roti gardiner raspberries & cranberries milk satu buku.
  7. Sedia - Chocolate chip.
  8. Sedia - Badam cincang.
  9. Sedia - Buttercup 1 buku.
  10. Sedia - Sos kastard.
  11. Sedia 1 tin - Susu cair.
  12. Sedia 2 cawan - Freshmilk.
  13. Sedia - Tepung kastard 2 sudu besar.
  14. Sedia - Garam secukup rasa.
  15. Sedia - Vanila esen.
  16. Sedia - Gula 2 sudu besar.

Hangat dan mengundang, dan dengan saus dessert atau whipped cream, itu tidak bisa dikalahkan. Penikmat kuliner, mungkin sudah tak lagi asing dengan hidangan pudding. Nah, bagi anda yang ingin menyimak seperti apa resep sajian pudding roti kukus yang lembut dan enak. Sendukkan puding roti yang telah masak kedalam pinggan dan curahkan sos kastad diatas puding roti tadi.

5 Cara - Cara Puding Roti

Dah ada 16 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masuk kan bahan2 untuk buat puding roti di dalam mangkuk & pukul hingga sebati dan kembang.
  2. Potong roti kecik2 & susun dalam loyang yang telah disapu butter kemudian tuangkan semua bahan yang telah sebati dipukul.
  3. Tunggu sebentar hingga adunan & roti menyerap dan kembang.
  4. Taburkan badam & chocolate chip di atas sementara tunggu oven panas (suhu 180 darjah celcius 20 minit) dan bakar dengan suhu yang sama selama 45 minit sehingga masak & garing.
  5. Sementara tunggu siap masak puding roti boleh masak sos kastard. Masukan kesemua bahan & masak dengan api yang kecil & sentiasa gaul supaya tidak berbuih & terlalu likat... Sejukkan & simpan dalam peti sementara tunggu waktu berbuka... Azan berkumandang dah boleh hidang... Selamat mencuba.

Resepi resepi menarik yang patut anda cuba! Puding roti adalah sejenis hidangan pencuci mulut yang sangat cepat disediakan dan rasanya pun sangat sedap. Boleh klik di SINI dan di SINI. Puding dengan roti tentunya akan menjadi perpaduan yang baik dengan rasa yang menyegarkan Membuat puding roti tidak begitu sulit, silahkan pelajari resep puding roti berikut ini dan cobalah. Puding roti ini bertambah sedap jika kena dengan sos kastardnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!