Home

Resepi Puding Roti Pkp 2020 Enak 6 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Roti Pkp 2020 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Pkp 2020 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Roti Pkp 2020 - velavinkabakery.com

10 Ingredients of Resepi Puding Roti Pkp 2020

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Pkp 2020 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8-9 keping - Roti gardenia putih.
  2. Sedia 1 cawan - Coklat compound (dark) jenis coin.
  3. Sedia 2 cawan - Susu HL.
  4. Sedia - Telur gred C 2 biji.
  5. Sedia - Gula 4 sudu.
  6. Sedia - Kuah Kastard.
  7. Sedia 1 tin - Susu cair.
  8. Sedia - Gula 3 sudu.
  9. Sedia 2 - sudu besar tepung kastard.
  10. Sedia cawan - Air masak setengah.

6 Step by Step Puding Roti Pkp 2020

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Pkp 2020 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Carik kan roti dalam bekas, mula-mula 3 keping. Kemudian letak kan coklat compound jenis coin.
  2. Masak kan kuah untuk rendaman roti. Masukkan 2 cawan susu segar HL, gula 4 sudu, dan telur gred c 2 biji. Kacau sehingga sebati. Cukup sekadar panas. Tak payah mendidih..
  3. Tuang ke atas roti di dlm bekas. Ulang lagi letak roti 3 keping dan coklat dark jenis coin, tuang habis kuah rendaman roti.
  4. Panaskan oven, suhu 180°c selama 45 minit. Sy tmbh lagi sebab mcm tak garing. Ikut oven masing2 ye. Biarkan puding roti di bakar.
  5. Kuah Kastard - sediakan periuk, masuk susu cair 1 tin, gula 3 sudu, tepung kastard 2 sudu besar. Kacau sehingga pekat yang anda nak. Siap!.
  6. Nak makan potong je. Then curah kuah Kastard sedap sangat ❤️❤️❤️.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Pkp 2020 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!