Home

Cara Memasak Bubur ayam ala McD Enak 10 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bubur ayam ala McD di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur ayam ala McD yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Please subscribe dan terima kasih kerana menyokong. Bubur yang sangat mudah tapi sangat sedap❤️. Bubur Ayam Mcd Bubur ayam paling simple. kalau tgh sakit pon boleh masak. mudah sgt!

Bubur ayam ala McD - velavinkabakery.com Bubur ataupun porridge seringkali dikaitkan dengan makanan orang ketika sakit. Lihat saja di McDonald's, bubur ayam adalah menu tetap untuk makan tengahari dan makan malam. Be the first to review this recipe.

10 Ingredients of Resepi Bubur ayam ala McD

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur ayam ala McD ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Nasi (lebihan semalam).
  2. Sedia 3 keping - dada ayam.
  3. Sedia 1 - kiub ayam.
  4. Sedia - hirisan halia (bergantung kepada kesukaan).
  5. Sedia - garam dan lada hitam.
  6. Sedia - serbuk perasa.
  7. Sedia sedikit - maggi seasoning.
  8. Sedia - minyak bijan.
  9. Sedia daun - sup (untuk hiasan).
  10. Sedia - Air panas.

This is a copycat recipe for Bubur Ayam McD (Juicy chicken strips in mouth-watering porridge, garnished with spring onions, sliced ginger, fried shallots and diced chilies. Dan yang popular tentulah bubur ayam McD. Anak-anak pun suka sangat dengan bubur ayam, kan? Guna nasi lebihan semalam pun boleh.

6 Cara Penyediaan Bubur ayam ala McD

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur ayam ala McD pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Rebus dada ayam tadi sampai empuk. Angkat, tos dan carikan isinya..
  2. Hiris halia dan daun bawang untuk hiasan).
  3. Masukkan halia, isi ayam dan air secukupnya kedalam periuk yang berisi nasi tadi..
  4. Biarkan mendidih dan kacau selalu untuk melihat kepekatan. Sementara itu masukkan kiub ayam, maggi dan lada sulah.
  5. Biarkan semua bahan tadi perap sekejap. Tutup suis periuk agar ia tak kering..
  6. Hidangkan bersama daun bawang jika suka.

Jom kita tengok resepi bubur ayam ala McD ini. Jom tengok bahan-bahan resepi bubur ayam ala mcd ni. Murah dan senang je tapi sedap tau. Yelah tengah-tengah bulan ni gawat sikit menunggu gaji , tengok harga bubur ayam mcd untuk makan satu keluarga, boleh mendatangkan kerisauan untuk poket juga.hee. Complete list of bubur ayam mcd complaints.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur ayam ala McD ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!