Home

Resepi Lasagna Roti Caraku Enak 20 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Lasagna Roti Caraku di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Lasagna Roti Caraku yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Lasagna Roti Caraku - velavinkabakery.com

20 Bahan - Bahan Resepi Lasagna Roti Caraku

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Lasagna Roti Caraku ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - bahan roti.
  2. Sedia 6 keping - roti gardenia.
  3. Sedia 1/2 cawan - susu segar.
  4. Sedia - bahan inti.
  5. Sedia 2 - sudu besar butter atau minyak masak.
  6. Sedia 3 keping - daging burger atau daging/ayam cincang.
  7. Sedia 1 - biji bawang holand (di potong dadu).
  8. Sedia 3 ulas - bawang putih (di potong dadu).
  9. Sedia 1 batang - sosej (di potong bulat bulat).
  10. Sedia 1/4 - biji capsicum hijau (di potong dadu).
  11. Sedia 1/2 - biji tomato (di potong dadu).
  12. Sedia 1 tin - sos pasta Adabi.
  13. Sedia 5 - sudu besar sos cili.
  14. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  15. Sedia 1 - sudu kecil mixed herbs.
  16. Sedia 1 - sudu kecil rosemary.
  17. Sedia 1 cawan - mozarella cheese.
  18. Sedia 1 cawan - cheddar cheese.
  19. Sedia 2 keping - cheesedale.
  20. Sedia 1/2 - sudu kecil garam (jika perlu).

9 Cara - Cara Lasagna Roti Caraku

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Lasagna Roti Caraku pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Panaskan minyak dan tumis bawang holand dan bawang putih hingga baik bau dan kekuningan. Kemudian masukkan daging cincang dan tumis hingga masak dan kering airnya..
  2. Kemudian masukkan sosej dan kacau rata. Masukkan sos pasta Adabi dan kacau sebentar..
  3. Masukkan sos cili, mixed herbs, lada hitam dan serbuk rosemary. Kacau rata..
  4. Kemudian masukkan capsicum dan tomato. Boleh je nak letak apa2 sayur yang ada macam seleri, lobak merah atau cendawan butang. Kacau sebentar hingga sebati. Dah siap. Sejukkan sebentar..
  5. Sementara tu celup roti depan belakang ke dalam susu dan susun dalam bekas..
  6. Letak beberapa sudu bahan inti tadi ke atas roti dan ratakan. Kemudian lapiskan dengan cheese keping, cheddar dan mozarella cheese..
  7. Ulang langkah 5 susun roti dan letak lagi inti. Lapiskan dengan cheese. Ulang hingga bahan inti habis. Saya buat 3 lapisan je..
  8. Masukkan ke dalam air fryer dan bakar dengan suhu 160°C selama 10 minit. Masa dan suhu bergantung pada AF atau oven masing masing..
  9. Dah masak boleh la di keluarkan. Potong kepada beberapa bahagian dan boleh di makan dengan gembira. SELAMAT MENCUBA! 😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Lasagna Roti Caraku ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!