Home

Cara Membuat Nasi goreng cina Cepat 19 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi goreng cina di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi goreng cina yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hello, Welcome to my cooking Vlog channel. I share simple recipes because I believe cooking should be simple and easy. ps: hey everyone. It not only saves time but day old rice has a nice texture because it is dryer than rice right after it is cooked, which helps absorb the flavors more.

Nasi goreng cina - velavinkabakery.com Resep 'nasi goreng cina' paling teruji. Resepi Nasi Goreng Cina, sejenis nasi goreng yang sesuai dihidangkan untuk kanak-kanak atau untuk orang yang tidak suka dengan makanan pedas. Untuk resepi ini Che Nom gunakan kiub ayam.

19 Bahan - Bahan Resepi Nasi goreng cina

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi goreng cina ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 19 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - beras 2 put sy guna tin susu saji yang pendek,masak macam biasa.
  2. Sedia 300 gm - daging ayam bersihkan dan potong dadu atau ikut suka.
  3. Sedia 150 gm - sayur campur.
  4. Sedia 2 - kiub ayam,ikut pilihan brand,saya suka guna knorr.
  5. Sedia 15 - biji bebola ikan belah 4.
  6. Sedia 10-15 ulas - bawang putih.
  7. Sedia 2 ulas - bawang merah.
  8. Sedia 1 sudu teh - serbuk lada hitam.
  9. Sedia 1-2 - sudu besar serbuk lada sulah.
  10. Sedia 2 sudu makan - sos tiram.
  11. Sedia 1 - labu bawang besar.
  12. Sedia 4 - biji telur.
  13. Sedia 1 sudu teh - garam.
  14. Sedia - gula 1 sudu besar.
  15. Sedia 1 sudu teh - ajinomoto.
  16. Sedia daun - bawang jika suka.
  17. Sedia - bawang goreng jika suka.
  18. Sedia 1/2 cawan - minyak untuk goreng telur.
  19. Sedia 5 - sudu besar minyak untuk goreng nasi.

Nasi goreng Cina merupakan antara masakan Malaysia yang popular dan senang untuk dibeli di warung dan restoran Melayu dan Cina yang menjual secara à la carte. Nasi goreng cina ialah salah satu masakan Malaysia yang terkenal dan mudah didapati di warung-warung dan restoran Melayu dan Cina yang menjual secara à la carte. Nasi goreng cina adalah salah satu jenis variasi atau kepelbagaian menu nasi goreng yang boleh didapati di Malaysia. Nasi goreng seafood ala cina salah satu yang dapat menjadi pilihan karena dengan tambahan bumbu yang khas bahkan citarasa yang oriental nan sederhana.

2 Cara Membuat Nasi goreng cina

Dah ada 19 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi goreng cina pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Sediakan semua bahan potong kiub atau ikut suka,panaskan kuali dan masukkan minyak 1/2 cawan,bila panas pukul telur lepas dulu,lepas tu goreng telur buat macam goreng telur hancur,angkat dan ketepikan.Masukkan minyak 5 sudu besar masukkan bawang yang di cincang goreng sehingga agak garing dan wangi,masukkan ayam,goreng sampai agak kering air,masukkanbpula bebola ikan,sayur campur dan kiub ayam,goreng sampai masak..
  2. Bila dah masak semua isi,masukkan sos tiram,gula, garam,ajinomoto,serbuk lada hitam & sulah,bawang besar potong dadu dan telur hancur tadi,gaul rata,kemudian masukkan nasi,goreng sampai sebati,dah siap,potong daun bawang taburkan bersama bawang goreng sedia dihidangkan 😘.

Indentiti nasi goreng cina ni antaranya warna nasi yang tidak terlalu terang sebabnya tiada guna cili kisar dan sos cili beserta tomato disebabkan hanya guna sos tiram. Gratis untuk komersial Tidak perlu kredit Bebas hak cipta. Nasi goreng cina warnanya putih sahaja konfirm ia tidak pedas dan anak-anak mesti suka. Ianya juga terdapat ayam, udang dan sotong di dalamnya. Juga ada sayur-sayuran yang sihat dan bergizi.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi goreng cina ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!