Home

Cara Membuat Ayam bakar ala2 kenny rogers Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam bakar ala2 kenny rogers di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam bakar ala2 kenny rogers yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ayam Panggang ala Kenny Rogers Roasters Resepi ayam panggang ala-ala sajian di restoran Kenny Rogers yang nampak mahal dan sedap serta sihat, malahan ianya sangat mudah untuk disediakan dan senang dimasak tanpa susah payah. Bagi anda yang menyukai ayam bakar.

Ayam bakar ala2 kenny rogers - velavinkabakery.com Bila ada sesuatu bahan yang takde kat dapur, mulalah malas nak buat. Ayuh mencuba sendiri keenakan ayam bakar air tangan sendiri! Kita share resepi ayam bakar ala kenny rogers.

6 Bahan - Bahan Resepi Ayam bakar ala2 kenny rogers

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam bakar ala2 kenny rogers ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ayam.
  2. Sedia - Cili kering giling.
  3. Sedia - Minyak bijan.
  4. Sedia - Sos lada hitam life.
  5. Sedia - Origano.
  6. Sedia - Garam.

Walaupun sebenarnya saya sendiri tak pernah makan kenny rogers tu. Hujung minggu jika inginkan menu lebih meriah dan kelainan dalam berbuka puasa, kamu boleh cuba resipi ayam bakar ala Kenny Rogers. Tak perlu digolek-golekkan hanya bakar dan paling best bahan perapan tu yang penting. Sedap, garing di luar dan lembut di dalam.

4 Cara Membuat Ayam bakar ala2 kenny rogers

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam bakar ala2 kenny rogers pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bersihkan ayam segar tadi. Gaul ayam bersama sedikit garam dan sesudu teh minyak bijan..
  2. Ambil dua sudu makan cili kering yg siap digiling. Gaulkan kesemua bahagian ayam bersama sos lada hitam life dan oregano..
  3. Ayam siap untuk dibakar dlm oven selama 45 min pada suhu 230 darjah celcius..
  4. Dan bila dah masak blh dihidangkan..

Nak tahu resepi ayam panggang ala Kenny Rogers? Memang 'simple' saja resepi ayam panggang ala Kenny Rogers ini rupanya. Ada banyak resepi ayam ala Kenny Rogers ni. Korang boleh la try yang mana-mana satu yang kena dengan selera masing-masing ok. Nak buat ayam panggang ni memang sangat senang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam bakar ala2 kenny rogers ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!