Home

Cara Membuat Ayam Bakar Sos Tiram Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Bakar Sos Tiram di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Bakar Sos Tiram yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hi Semua, Che Nom nak share satu resepi buat penggemar lauk ayam, boleh cuba resepi ayam Masak sos Tiram pedas, yang confirm makan nasik menambah-nambah. Campur bahan kisar dengan sos tiram, sos cili, kicap, garam dan [email protected] madu. Cara Penyediaan Perap ayam dengan tepung jagung, sos tiram dan kicap cair.

Ayam Bakar Sos Tiram - velavinkabakery.com Campur bahan kisar bersama sos tiram, sos cili, kicap, garam dan gula/ madu. Sapu pada keseluruhan ayam dan perap selama sejam atau semalaman dalam peti ais. (Lagi lama perap lagi bagus). Resep Ayam Bakar - Ayam bakar adalah salah satu masakan favorit di Indonesia.

4 Bahan - Bahan Resepi Ayam Bakar Sos Tiram

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Bakar Sos Tiram ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - ketul chicken ribs.
  2. Sedia 2 - sudu besar sos tiram.
  3. Sedia 3 - sudu besar kicap lemak manis.
  4. Sedia 1 - biji bawang besar (ditumbuk lumat).

Biasanya dalam acara berkumpul bersama teman atau keluarga, terselip agenda makan bersama atau bakar-bakar berbagai bahan makanan. Misalnya jagung, daging, ikan dan ayam. Resepi Ayam Bakar Ala Dominos Paling Simple & Sedap Sangat. Ambil sos perapan yang dah sejuk tadi dan bolehlah.

3 Cara Penyediaan Ayam Bakar Sos Tiram

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Bakar Sos Tiram pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Chicken ribs diperap dengan sos tiram, kicap lemak manis dan bawang. Tempoh perapan bergantung pada masa yang ada 😅 (macam saya gaul je, terus bakar).
  2. Bakar menggunakan pemanggang ajaib sehingga isi ayam masak sempurna (berapa kali nak balik-balik kan permukaan ayam tu, ikut suka) Asalkan isi ayam masak dengan sempurna. Tu je syaratnya..
  3. Setelah siap dibakar. Boleh angkat dan dihidang. Selamat mencuba resipi mudah ini 😘.

Saat daging ayam bertemu saus tiram, reaksi berikutnya adalah "Nyaammm…!" Resp yang satu ini, khusus buat yang doyan pedas. Perburuan mencari ayam madu bakar ini makin ramai sejak kebelakangan ini. Ayam bakar madu pasar malam biasanya menjual bahagain kepak dan Resepi ini tidak menggunakan pewarna, hanya sos dan serbuk cili sahaja. Hidangan ayam masak sos tiram bersama asparagus ini cukup menyelerakan dan berkhasiat. Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Bakar Sos Tiram ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!