Home

Resepi Kepak Ayam Bakar Madu Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kepak Ayam Bakar Madu di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kepak Ayam Bakar Madu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kepak Ayam Madu Bakar Bahan untuk buat sos tu ada kesilapan. sepatutnya sos tiram tapi tertulis sos ikan pulak. harap maaf ye. Ini resepi saya berniaga dulu, kepak ayam madu. Resepinya cukup ringkas, pulangannya insyallah lumayan.

Kepak Ayam Bakar Madu - velavinkabakery.com Kira resipi bajet jugak lah ni. P/s:Resepi Ayam Bakar Madu Mayonis lebih sedap jika diperap semalaman kerana bahan-bahan perapan tersebut dapat meresap kedalam kepak ayam. Jika mahu lebih sedap jika anda.

11 Bahan - Bahan Resepi Kepak Ayam Bakar Madu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kepak Ayam Bakar Madu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 - ketul kepak ayam.
  2. Sedia 6 - sudu besar sos cili.
  3. Sedia 2 - sudu besar sos tomato.
  4. Sedia 2 - sudu besar sos tiram.
  5. Sedia 2 - sudu besar madu.
  6. Sedia 1 - sudu kecil gula.
  7. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  8. Sedia 1 - sudu besar cili giling.
  9. Sedia 2 - sudu besar serbuk lada hitam.
  10. Sedia 3 ulas - bawang putih (ditumbuk).
  11. Sedia 2 - sudu besar butter.

Resep ayam bakar menjadi salah satu menu andalan hidangan dari resep masakan indonesia yang banyak di cari dan di nikmati oleh para pecinta kuliner, karena rasanya yang khas dan aromanya yang menggoda. Menjadikan resep ayam madu ini bisa dikatakaan resep yang paling unggul dibanding. Ayam bakar madu pasar malam biasanya menjual bahagain kepak dan tongkeng ayam sahaja. Kepak ayam bersaiz kecil, dibakar masak madu.

8 Step by Step Kepak Ayam Bakar Madu

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kepak Ayam Bakar Madu pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Cuci kepak Ayam bersih-bersih. 😁.
  2. Sediakan satu bekas. Masukkan sos cili diikuti sos tomato dan sos tiram..
  3. Masukkan madu diikuti gula dan garam..
  4. Masukkan cili giling diikuti serbuk lada hitam. Kacau sehingga sebati..
  5. Tumbuk bawang putih sehingga lumat. Masukkan dalam bekas. Masukkan butter..
  6. Pindah ramuan dalam bekas ke dalam kuali dan panaskan atas api dan kacau sehingga butter cair..
  7. Perap ayam dengan ramuan di atas, tutup bekas dengan plastik dan simpan dalam peti ais semalaman. Makin lama perap makin sedap..
  8. Bakar dalam air fryer selama 20-30 minit suhu 180 darjah celcius. Siap dan selamat menjamu selera. ☺️.

Ramai sangat yang cari resepi ini. Oleh itu, pada perkongsian ini kami hadirkan resepi ayam madu bakar khas pasar malam untuk anda cubakan di. Yang pertama adalah resep ayam bakar ungkep, ayam bakar jenis ini merupakan ayam bakar yang dibuat dengan proses dimasak atau pengungkepan Ayam bakar tanpa ungkep ini terbuat dari daging ayam segar yang diberi bumbu rempah dan olesan kecap manis, kemudian langsung dibakar tanpa. Cara Membuat Ayam Bakar Madu Sederhana Bumbu Pedas Manis. Langkah pertama cuci daging ayam yang sudah dipotong-potong dengan air mengalir kemudian lumuri dengan air jeruk nipis sampai semua bagian rata supaya aroma khas ayamnya hilang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kepak Ayam Bakar Madu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!