Home

Resepi Puding Roti Airfryer ✨ Enak 5 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Roti Airfryer ✨ di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Airfryer ✨ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Roti Airfryer ✨ - velavinkabakery.com

5 Ingredients of Resepi Puding Roti Airfryer ✨

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Airfryer ✨ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6/7 keping - roti gardenia.
  2. Sedia 2 - biji telur.
  3. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla.
  4. Sedia 1 1/2 cawan - susu full cream.
  5. Sedia - Kismis @ buah kering(buah ceri) ikut citarasa masing2.

3 Cara - Cara Puding Roti Airfryer ✨

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Airfryer ✨ pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. First koyak2 kan roti tu and letak dalam loyang.
  2. Untuk bancuhan, 2 biji telur+ susu full cream + esen vanilla (kacau sampai sebati).
  3. Tuang dalam roti dan akhir sekali tabur kismis @ buah kering dan bakar suhu 160c masa 20-25 min dan siap, kalau nak buat kuah kastard pon boleh. Selamat mencuba.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Airfryer ✨ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!