Home

Resepi Puding Roti Mable Sedap 8 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Mable di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Mable yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. MARBLE BREAD PUDDING ~ Puding Roti Marble… Hari ini kami siarkan resepi puding roti marble simple yang sangat mudah untuk disediakan. Hanya guna pengisar makanan atau blender untuk siapkan semua bahan. Puding marble merupakan puding unik bertekstur seperti marmer. kue basah ini rasanya enak dan lezat bisa dijadikan cemilan yang mantap untuk keluarga.

Puding Roti Mable - velavinkabakery.com Hari ini ingin dikongsi bersama resepi puding roti marble. Puding ini acap kali juga Kak Noor sediakan untuk keluarga sebab ia cukup mudah dan cepat disediakan. Menu pencuci mulut yang kami maksudkan adalah puding roti marble milo.

8 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Mable

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Mable ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan.
  2. Sedia 11 g - bungkus serbuk agar2.
  3. Sedia 3 keping - roti (gardenia) -carik2.
  4. Sedia 2 cawan - susu cair.
  5. Sedia 2 cawan - air.
  6. Sedia 1 - s/t esen vanila.
  7. Sedia 150 g - gula (kemanisan ikut suke kita ye).
  8. Sedia 1 - s/b serbuk koko(larutkan ngan sedikit air panas jadikan paste).

Haa nama dengar nama pun dah terbayang akan keenakannya kan. Yelah, bahan yang wajib ada adalah MILO. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi puding kastrad Resepi Puding Marble - Biasanya Bilakah setiap kali selepas makan nasi. Roti tawar siapa yang tidak tahu namanya, dan banyak dijual super market.

8 Cara Penyediaan Puding Roti Mable

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Mable pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Cara -blender roti, susu cair dan air hingga halus...kemudian masukkan kedalam periuk...
  2. Masukkan serbuk agar2 jg gula... masak hingga mendidih....sentiasa kacau ye.. masukkan esen vanila.. kacau lagi...
  3. Padamkan api... biarkan sebentar hingga wap panasnya hilang....
  4. Ambil adunan sedikit dlm 2 senduk kecil kemudian campurkan ngan paste coklat tadi....
  5. Tuangkan 1/2 adunan putih kedalam acuan... masukkan separuh adunan paste coklat diatas adunan putih tadi... mablekan....
  6. Kemudian dengan perlahan2 tuangkan lagi adunan putih diatas adunan coklat tadi hingga habis... masukkan pula adunan coklat diatas adunan putih.. kemudian mablekan....
  7. Sejukkan dahulu.. kemudian bole la masukkan kedalam peti ais....
  8. Hidangkan sejuk2..sedap.

Roti tawar biasanya dimakan dengan berbagai macam rasa selai dan meses. Cara membuat puding roti sendiri tergolong mudah dan praktis. Puding roti berbahan dasar agar-agar, santan, telur, susu, roti tawar dan gula, yang dicampur menjadi satu. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan. Lihat juga resep Steamed Banana Bread Pudding enak lainnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Mable ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!