Home

Cara Membuat Ayam bakar berempah Mudah 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam bakar berempah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam bakar berempah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Untuk berlanggan dan mengikuti video dan ilmu dari kami secara terus menerus tanpa ketinggalan silakan klik subscribe dan loncengnya Terima kasih sudi. NASI AYAM BAKAR BEREMPAH MADU 👍 tak kan tengok je? Tempahan NASI AYAM BAKAR untuk MAIS SHAH ALAM.

Ayam bakar berempah - velavinkabakery.com Bukan itu sahaja, resepi ini juga mempunyai gabungan rasa pedas. Ayam bakar bumbu Bali biasa disajikan dalam potongan dan porsi yang cukup besar. Soalnya, rasa ayam bakar yang gurih dan kaya rempah ini tidak cukup dinikmati dalam potongan yang kecil.

13 Ingredients of Resepi Ayam bakar berempah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam bakar berempah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - ekor ayam - dengan kulit.
  2. Sedia 3 - biji bawang merah.
  3. Sedia 4 ulas - bawang putih.
  4. Sedia 1 - inci halia.
  5. Sedia 1 - inci kunyit hidup.
  6. Sedia 1/2 - sudu rempah kari.
  7. Sedia - Secubit ketumbar.
  8. Sedia - Secubit jintan manis.
  9. Sedia - Secubit jintan putih.
  10. Sedia 1 - sudu cili giling.
  11. Sedia 2 batang - serai.
  12. Sedia - Secubit garam.
  13. Sedia - Secubit gula.

Resep Ayam Bakar - Ayam bakar adalah salah satu masakan favorit di Indonesia. Biasanya dalam acara berkumpul bersama teman atau keluarga, terselip agenda makan bersama atau. As for the marinade, spread it on a tray and. Ayam bakar ini bisa dijadikan menu makan sarapan, makan siang bahkan makan malam.

3 Cara Penyediaan Ayam bakar berempah

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam bakar berempah pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Basuh ayam sehingga bersih dan potong kepada size sederhana (tidak terlalu kecil).
  2. Kisar kesemua bahan dan lumur/gaul pada ayam. Perap 3-4 jam. Seeloknya simpan dalam peti ais.
  3. Bakar sehingga masak. Angkat dan hidang.selamat mencuba.

Biasanya ayam bakar disajikan dengan pelengkap lalapan sayur mentah seperti kol, mentimun, kemangi tomat. Resepi Ikan Bakar Berempah - membuat resepi makanan ini amatlah mudah dan praktikal dan sayayakinandapunbolehmembuatnyadenganmudah. ikan yang digunakan boleh disesuaikan dengan. Resep ayam bakar - Makanan Indonesia yang terbilang simple dan sangat mudah untuk di buat dan di sajikan salah satunya adalah ayam bakar. Ya, makanan yang hampir bisa kita temui di semua. Tumis bumbu halus sampai harum, masukkan ayam, kecilkan api, aduk-aduk.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam bakar berempah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!