Home

Resepi Ayam Lasagna Deena Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Lasagna Deena di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Lasagna Deena yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Lasagna Deena - velavinkabakery.com

11 Bahan - Bahan Resepi Ayam Lasagna Deena

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Lasagna Deena ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 keping - Kulit lasagna dalam.
  2. Sedia - Isi ayam tanpa tulang. Di potong kecil2. Anggaran untuk 3 orang.
  3. Sedia 1 tin - kecil prego tomato.
  4. Sedia 3 ulas - bawang putih yg digoreng sampai naik bau sahaja.
  5. Sedia 1 - biji capsicum merah.
  6. Sedia 5 - biji tomato ceri.
  7. Sedia 5 - biji cendawan butang yang di belah 2.
  8. Sedia 1/2 - biji karot di potong kecil2.
  9. Sedia Sedikit - daun ketumbar.
  10. Sedia 1 - buku cheddar cheese.
  11. Sedia - Garam, gula dan lada sulah menambah perisa.

4 Cara Penyediaan Ayam Lasagna Deena

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Lasagna Deena pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan semua bahan2 dan pastikan semuanya sudah di potong. Kemudian, goreng bawang putih sehingga naik bau. Kita nak minyak bawang tu..
  2. Setelah bawang digoreng, masukkan ayam. Ayam di masak separuh masak, kemudian masukkan sos tomato prego. Bila dah mendidih, masukkan ceri tomato dan daun ketumbar yang dicarik. Perisakan dengan garam, gula dan lada sulah..
  3. Sediakan bekas dan mula susun. Mula2, letak kulit lasagna. Kemudian sos sedikit dan tabur cheese. Proses ini diulang sehingga bekas penuh dan terakhir tabur lah cheese banyak. Boleh juga guna mozzarella bersama cheddar cheese..
  4. Terlebih dahulu, panaskan oven pada 170 darjah celcius. Masukkan bekas dan bakar selama 40 minit. Agak2 cheese dah nampak warna perang kat atas boleh angkat keluar. Sedia untuk dihidang!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Lasagna Deena ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!