Home

Cara Memasak Sup Ayam tanpa tumis Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup Ayam tanpa tumis di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam tanpa tumis yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bagian daging ayam tanpa lemak bisa kamu dapatkan di dada. Dada ayam bisa menjadi Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis. Kamu bisa membuatnya langsung di dalam rumah.

Sup Ayam tanpa tumis - velavinkabakery.com Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Hidangan ni juga tidak terlalu berat dan sesuai untuk di makan pada bila-bila masa.

7 Bahan - Bahan Resepi Sup Ayam tanpa tumis

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam tanpa tumis ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - ekor ayam.
  2. Sedia 3 - biji ubi kentang.
  3. Sedia 3 - sudu besar rempah sup (ibu guna Oven Nini).
  4. Sedia 1/2 batang - lobak merah.
  5. Sedia 2 ulas - bawang merah.
  6. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  7. Sedia 3 cawan - air.

Inilah satu alternatif sehat daripada tongseng pada umumnya. Goreng Rebus Kukus Bakar Panggang Tumis. Kompor Microwave Rice Cooker Tidak Dimasak. Ini dia satu versi tongseng ayam yang lebih sehat.

5 Cara Memasak Sup Ayam tanpa tumis

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam tanpa tumis pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bersihkan dan kupas bawang. Potong dua. Hiris lobak merah mengikut citarasa ibu-ibu ya..
  2. Lumur rempah sup pada ayam supaya nanti ayam ni akan berasa lebih kuat 'flavoring'..
  3. Reneh semua. Tak perlu tumis. Kerja senang kan ❤️. Masukkan saja semua ya. Ayam, air, rempah, bawang dan lain-lain..
  4. Apabila sup mula mendidih baru masuk ubi kentang. Sebab ubi ni sifatnya menyerap. Jadi jika dimasukkan awal-awal, ia akan serap most of our spices. Sup tak 'kick'.
  5. Setel. Jom makan..

Cara-cara untuk sup ayam: Panaskan sedikit minyak. Tumis bahan kisar halus, rempah sup bunjut tulang adabi, dan serai. Kacau sehingga kekuningan dan naik bau. Masukkan ayam yang sudah dibersihkan dan kacau sebentar. Masukkan air, batang daun sup, serbuk lada hitam, serbuk lada.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam tanpa tumis ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!