Home

Cara Memasak Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. pig maw and chicken soup with pepper Liziqi Channel. Bahan-bahan: Telur Mayonis Lada hitam Ayam Bawang Carrot Sos cili Sos tomato Sos tiram Air Lada hitam Daun bawang. Description: Resepi telur bistik yang mudah.

Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) - velavinkabakery.com Ordered telur bistik, but no egg is inside. The top countries of supplier is China, from which the. Black pepper beef fried rice & sambal prawns with fish crackers.

12 Bahan - Bahan Resepi Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - . 3 atau 4 biji telur bergantung kepada chef yang nak masak.
  2. Sedia 2 - . Isi ayam/daging'[email protected]
  3. Sedia 3 - . 1 ulas bawang besar (dihiris).
  4. Sedia 4 - . 2 @ 3 ulas bawang putih (dihiris).
  5. Sedia 5 - . 2 sudu kicap.
  6. Sedia 6 - . 1sk serbuk lada hitam.
  7. Sedia 7 - . 3 sudu sos cili.
  8. Sedia 8 - . 3 sudu sos lada hitam.
  9. Sedia 9 - . 3 sudu sos tiram.
  10. Sedia 10 - . Sedikit lada benggala dihiris(Jika tak ada tak apa).
  11. Sedia 11 - . Sedikit minyak untuk menggoreng.
  12. Sedia 12 - . Gula dan Garam secukup rasa.

Black pepper sauce in PET bottle. It is said that the Middle Ages, Europe's civilian population is the usual consumption of pork and mutton, beef is the meat kings and nobles of the senior. Distinguished beef and then enjoy the same dignity as. Chicken Chop with Black Pepper SauceOh My Food Recipes.

4 Step by Step Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan)

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Mula-mula pecahkan telur dan kacau telur macam nak buat telur dadar,dah siap ketepikan.Kemudian tumis bawang dah garing masuk daging,bila dh agak masak daging baru masukkan sos tiram..
  2. Dikuti dengan sos cili,sos lada hitam dan kicap..
  3. Kemudian masukkan sedikit air,dah mendidih masuk cili benggala dan serbuk lada hitam..
  4. Akhir sekali masukkan bawang potong,masak jgn terlalu lama.Dah siap, curah atas telur tadi.Ok bolehla hidang dan makan bersama nasi panas-panas.uuuiihh ada macam kat hotel tak??.

Masukkan telur yang telah digoreng tadi, gaul seketika. Resep telur bistik ini bukan hanya sedap tapi juga terlihat mewah bak menu restoran. Sepintas telur bistik ini mengingatkanku pada hidangan barat scotch egg. Bedanya adalah bola daging ini diisi dengan telur rebus setengah matang dan dilapisi tepung roti. Dapat daging kurban dari kantor suami bingung mau di masak apa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!