Home

Resepi Mee sup ayam Cepat 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Mee sup ayam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Mee sup ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Mee hun (sy guna bakso mee. Memang orang demam pun boleh kebah. Mee sup ni simple yang tak banyak bahan, tapi sangat lah sedap.

Mee sup ayam - velavinkabakery.com This popular mie sop ayam started out as a push-cart food and has made its way into restaurants' menu. There is one mie sop stall that has been known to be one of the best mie sop in town at the. Masukkan ayam dan kacau rata lagi sehingga ayam kecut dan air ayam kering.

7 Bahan - Bahan Resepi Mee sup ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Mee sup ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 300 g - isi ayam.
  2. Sedia 1 batang - lobak merah.
  3. Sedia 2 ulas - bawang putih.
  4. Sedia 2 - sudu sos tiram.
  5. Sedia 1 - biji brokoli.
  6. Sedia 100 g - cendawan.
  7. Sedia - Lada sulah secukup rasa.

Resepi mee sup paling mudah dan sedap sampai terangkat hirup sup bersama sambal kicap power! Cara Masak Sup Ayam Sangat Sedap & Mudah! Mee sup (translated simply as noodle soup) is a traditional Malaysian dish with a spicy broth base. There are many different varieties of mee sup that combine either tofu, prawns, pork.

3 Cara Penyediaan Mee sup ayam

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Mee sup ayam pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Tumis bawang putih yang sudah dicincang. Kemudian masukkan isi ayam..
  2. Masukkan air secukupnya selepas ayam sudah keperangan..
  3. Masukkan bahan-bahan yang lain. Renehkan selama 15minit..

Rosehayatie Kitchen сделал(-а) публикацию в Instagram: "MEE SUP SIMPLE (cara saya)😉. These files are related to Serbuk mee sup dan serbuk bihun sup. Just preview or download the desired file. Memandangkan dalam fridge ada stok ayam, maka Nina buatkan sup base ayam. Pepandai korang nak tambah apa yang korang suka ya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Mee sup ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!