Home

Cara Memasak Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd Cepat 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ketahuilah bahwa sesungguhnya resep ini sangat lah berbahaya karena bisa bikin batuk kalo di makan kebanyakan, bikin tajir kalo di jual, bikin mertua sayang. Untuk teman-teman yang mau membantu aku untuk membuat video youtube yang baru-baru lagi, kalian bisa support aku dengan cara donasi. Beda dengan ayam goreng yang dijual di restauran fried chicken ternama seperti KFC, MC Donalds, AW dan yang lainnya.

Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd - velavinkabakery.com Gemar menyantap ayam goreng KFC, tetapi enggan terus-menerus membelinya di restoran karena harganya yang cukup mencekik kantong? Memang ayam goreng KFC lezat tiada tara. Bahkan saking cintanya masyarakat dunia kepada ayam goreng KFC, banyak yang membuat meme tentang kulit.

4 Ingredients of Resepi Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8 - ketul ayam.
  2. Sedia 2 - biji telur.
  3. Sedia - Tepung serbaguna bistari.
  4. Sedia - Minyak untuk menggoreng.

Namun taukah anda bahwa untuk menikmati ayam goreng sekelas kfc anda juga bisa membuatnya sendiri dirumah seperti resep cara membuat ayam goreng kfc asli gurih yang satu ini. Ayam Geprek / Ayam KFC. ayam (potong sesuai selera), minyak goreng, Bumbu marinasi Assalamualaikum ini resep ayam KFC kw tp rasanya mirip dimiripin aja hehe dan yang pasti enak bgt. Hari ini kami akan kongsikan resepi special ayam goreng KFC yang memang tip top menjadi. KFC Menu ALa Carte menyajikan menu ayam goreng dengan berbagai varian rasa.

3 Cara Penyediaan Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Ayam dicuci bersih dan di toskan,pecahkan telur ke dalam mangkuk dan kacau sebati.celupkan ayam ke dalam telur..
  2. Gaulkan ayam dengan tepung.
  3. Panaskan minyak dan boleh lah di goreng dengan api yang sederhana.bila ayam dah agak kekuningan dan garing boleh la ditutup api.siap dan boleh di hidangkan..

Logo KFC sendiri tidak disimbolkan dengan ayam goreng melainkan sosok pria berjenggot. Ayam goreng KFC sangat terkenal kerana kelazatan ayam gorengnya yang tiada tandingan. Rasa rempah ratus ayam goreng KFC terus menjadi rahsia terbesar KFC. Ayam goreng crispy KFC menjadi super lembut setelah melalui proses pemasakan bersama beras. Agar lebih lezat setelah matang, maka bisa hancurkan atau suwir-suwir ayam KFC kemudian aduk.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng kfc #PhoPbyLiniMohd ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!