Home

Cara Membuat Sup Ayam Bajet Mudah 10 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup Ayam Bajet di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam Bajet yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat. Sup ayam adalah makanan yang lezat, sehat dan mudah disiapkan entah jika Anda tengah Cara Membuat Sup Ayam.

Sup Ayam Bajet - velavinkabakery.com Kamu bisa membuatnya langsung di dalam rumah. Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta.

10 Bahan - Bahan Resepi Sup Ayam Bajet

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam Bajet ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/4 - ayam (potong kecil).
  2. Sedia 2 - biji kentang (belah 6).
  3. Sedia 1 - biji bawang merah besar (kisar).
  4. Sedia 2 - inci halia (kisar).
  5. Sedia 4 ulas - bawang putih (kisar).
  6. Sedia 1 batang - kayu manis.
  7. Sedia 1 - biji bunga lawang.
  8. Sedia 2 - biji cengkih.
  9. Sedia 2 - biji buah pelaga.
  10. Sedia 1 - tangkai daun sup.

Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Lihat juga resep Sup ayam shedapp enak lainnya. Resep sup ayam bening ini takkan pernah salah disajikan sebagai menu andalan setiap minggu. Sup Ayam Bening termasuk mudah dibuat, dan menjadi makanan penghangat saat sakit.

5 Cara Memasak Sup Ayam Bajet

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam Bajet pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tumis 4 sekawan dan bahan yang dikisar sehingga naik bau..
  2. Dah naik bau, masukkan ayam yang sudah ditoskan. Biarkan sampai air ayam tu kering sikit. Tujuannya nak bagi hilang hanyir ayam..
  3. Kemudian, masukkan air tunggu hingga menggelegak dan boleh masukkan kentang..
  4. Akhir sekali, masukkan sedikit garam, maggi cukup rasa dan taburkan daun sup..
  5. Siap untuk dihidang. Boleh makan dengan nasi panas-panas. Sambal kicap jangan lupa!.

Minggu ini, kami telahpun menghasilkan resipi Stir-fry Ayam dan Brokoli yang cukup enak untuk Resipi ini bukan sahaja sihat dan sedap untuk dinikmati, malah hanya menggunakan bajet yang. Aneka Resep Sop Ayam Enak dan Rahasia Cara Membuat Bumbu Sup Ayam Pak Min, Klaten, Bening, Pecok dan Bumbu Rempah Padang. Berbicara mengenai masakan resep ayam memang. Rebus ayam sampai empuk dengan halia, akar daun bawang dan daun sup, garam dan aji secukup rasa. Memandangkan dalam fridge ada stok ayam, maka Nina buatkan sup base ayam.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam Bajet ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!