Home

Resepi Sup ayam simple Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sup ayam simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup ayam simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Terima kasih masih support Mak Ayang's Kitchen. Kali ni anak buah kesayangan MAK dtg. dia memang susah nak. Resepi sup ayam simple. cookwith mama. Загрузка.

Sup ayam simple - velavinkabakery.com Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Di bulan Ramadhan, saya memang suka makan lauk pauk yang simple simple sahaja seperti sup atau lauk. Sup ayam atau 'chicken soup' merupakan antara menu masakan berkuah yang paling mudah dan simple. Bukan sahaja mudah, malah ianya sangat versatile, sedap dan digemari ramai.

11 Ingredients of Resepi Sup ayam simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup ayam simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam secukupnya.
  2. Sedia - Air secukupnya.
  3. Sedia 1 - biji bawang merah.
  4. Sedia 1 - biji bawang holland.
  5. Sedia 1 ulas - bawang putih.
  6. Sedia 1 - inci halia.
  7. Sedia 1 - tangkai cili merah.
  8. Sedia 1 - kiub pati ayam.
  9. Sedia - Garam sebagai perasa.
  10. Sedia - Kentang.
  11. Sedia - Carrot.

Sup ayam dikenal sebagai makanan asli Indonesia yang mudah dibuat karena menggunakan bahan yang sederhana. Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis. Aneka Resep Sop Ayam Enak dan Rahasia Cara Membuat Bumbu Sup Ayam Pak Min, Klaten, Bening, Pecok dan Bumbu Rempah Padang. Berbicara mengenai masakan resep ayam memang.

5 Cara Membuat Sup ayam simple

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup ayam simple pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan air secukupnya serta bahan2 di bawah yang telah dikisar. Tunggu sehingga mengelegak..
  2. Setelah mengelegak, masukkan ayam yg telah siap dibersihkan. Tunggu sehingga 3 minit..
  3. Masukkan kentang dan carrot yg telah dipotong..
  4. Masukkan pati ayam serta garam sebagai perasa. Tutup kuali..
  5. Biarkan ayam, kentang dan carrot lembut. Tunggu sehingga sup masak dengan sebaiknya. Sedia untuk dihidang. #lauk #ayam.

Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni. Resepi Sup Ayam Istimewa, lebih sedap dan pekat dari biasa kerana tidak menggunakan rempah sup bunjut Selain membantu menambah selera, sup ayam juga terkenal sebagai hidangan yang boleh. Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta. Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup ayam simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!