Home

Resepi 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE Mudah 16 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding roti tawar aka klapertart roti panggang. Matcha Green Tea Panna Cotta » Millennielle. Resep Silky Puding a la Puyo Dessert (Blue Lychee, Purple Taro, Greentea, Pink Rose) oleh Noer Satu lg resepi puding dr Chef Hanieliza.

👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE - velavinkabakery.com Kalau nak lebih cantik, tapis sekali selepas kisar. Masukkan bahan kisar ke dalam Bahan A tadi iaitu rebusan agar-agar dan gula. Menu pencuci mulut yang kami maksudkan adalah puding roti marble milo.

16 Bahan - Bahan Resepi 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 16 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - bahan a.
  2. Sedia 20 g - agar2 tali(dibasuh).
  3. Sedia 5 cawan - air.
  4. Sedia 1/2 cawan - gula pasir.
  5. Sedia - bahan b.
  6. Sedia 4-5 keping - Roti gardenia(dicarik halus).
  7. Sedia - Stengah cawan susu pekat.
  8. Sedia 1 - biji telur.
  9. Sedia 2 sudu makan - marjerin.
  10. Sedia 2 sudu makan - tepung jagung.
  11. Sedia 1 tin - susu cair.
  12. Sedia 1 cubit - garam.
  13. Sedia - bahan c.
  14. Sedia - Mangkuk.
  15. Sedia - Pewarna.
  16. Sedia - Lidi.

Haa nama dengar nama pun dah terbayang akan keenakannya kan. Apa yang menjadi kelainan pada puding roti ini juga adalah puding ini diolah dengan memasukkan agar-agar. Jadi, rasanya nanti akan menjadi unik dan. Puding marble merupakan puding unik bertekstur seperti marmer. kue basah ini rasanya enak dan lezat bisa dijadikan cemilan yang mantap untuk keluarga.

6 Cara Penyediaan 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE

Dah ada 16 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Blend kan kesemua bahan B. Ketepikan..
  2. Didihkan air dalam periuk. Kemudian masukkan agar2 tali. Kacau sehingga agar menjadi cair.Masukkan gula.kacau lagi sampai larut..
  3. Masukkan bahan blend kedalam periuk. Kacau sehingga menjadi pekat..
  4. Setelah pekat, tutup api, bahagikan pada 2 atau 3 mangkuk (terpulang pada kreativiti masing masing ye).
  5. Basahkan sedikit loyang, kemudian tuang setiap warna ikut pada kreativiti korang ye...
  6. Sejukkan dalam peti atau bawah kipas.. Tunggu 30minit atau sejam Siap untuk dimakan. Seeloknya sejukkan dalam peti😘siap. Sis, i ols tak kreatif 😂😂so corak dia berbilang bangsa🤣🤣.

Seperti aneka puding lainya puding marble juga memiliki kandungan serat yang baik dan baik untuk kesehatan. Jika ada lebihan roti yang dah hampir keras dan nak tamat tempoh, anda boleh hasilkan Puding Roti ni. Dari dibiarkan begitu sahaja, lebih baik gunakannya untuk menghasilkan manisan yang sedap ni. Semangat nak buat kuih muih tengah berkobar kobar ni. Hasrat hati nak mencuba semua resepi kuih muih tradisional yang menjadi juadah dan makanan kegemaran saya sewaktu kecil di kampung.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 👩‍🍳DESSERT : PUDING ROTI MARBLE CUTE ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!