Home

Cara Membuat Bihun Sup Ayam Sedap 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bihun Sup Ayam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bihun Sup Ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi: Bihun Sup Ayam Bila dah bosan nasi, bihun sup ni menjadi pengganti. Bihun sup tidak pedas, sedap dan sangat mengenyangkan kerana ia mengandungi karbohidrat sama seperti nasi serta daging ayam yang kaya akan protein. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je.

Bihun Sup Ayam - velavinkabakery.com Pepandai korang nak tambah apa yang korang suka ya. Hiaskan dengan hirisan daun bawang dan daun sup. Jika sukakan rasa pedas, boleh ditambah sambal cili dan juga.

23 Ingredients of Resepi Bihun Sup Ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bihun Sup Ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 23 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - bungkus bihun.
  2. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  3. Sedia 3 ulas - bawang merah.
  4. Sedia - Ayam 1/2 ekor potong kecil.
  5. Sedia 1 - kiub ayam.
  6. Sedia 2 - buah pelaga.
  7. Sedia 1 - kulit kayu manis.
  8. Sedia 2 - bunga cengkih.
  9. Sedia 1 - bunga lawang.
  10. Sedia - Bahan Hiasan.
  11. Sedia 3 keping - Tauhu.
  12. Sedia Daun - bawang 2 batang.
  13. Sedia Daun - sup 2 batang.
  14. Sedia - Sawi.
  15. Sedia - Taugeh.
  16. Sedia - Fish Ball.
  17. Sedia - Fish Cake.
  18. Sedia - Ayam yang telah dicarik.
  19. Sedia 2 - biji Buah limau kasturi.
  20. Sedia - Cabai Kicap.
  21. Sedia 4 ulas - bawang putih.
  22. Sedia 1 - senduk kicap.
  23. Sedia 15 - biji cili padi.

Resepi: Bihun Sup Ayam Bila dah bosan nasi, bihun sup ni menjadi pengganti. Bahan-Bahan : Sayur Ayam Fishcake/Fishball Minyak Masak Bawang Merah&Putih(blend) Garam Rempah. Jom cuba resepi bihun sup ayam ini. Berbincang pasal bihun, antara penyediaan bihun yang banyak di kedai-kedai ialah bihun goreng dan bihun sup.

6 Instructions Bihun Sup Ayam

Dah ada 23 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bihun Sup Ayam pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan. Tumis bawang putih bawang merah dan bahan kisar hingga layu. Tambah air tunggu mendidih boleh masukkan ayam. Biar empuk angkat ayam ketepikan..
  2. Carikkan ayam yg telah direbus. Ketepikan. Goreng tauhu da potong kecil kecil..
  3. Masuk kiub pati ayamdan 4 sekawan serta perencah sup..
  4. Celur bihun, sawi, taugeh, fish ball, fish cake sekejap saja..
  5. Jom buat sambal kicap pula. Kisar cili padi, bawang putih dan kicap hingga separa hancur. Masukkan dalam mangkuk..
  6. Sedia untuk dihidang 😘.

Bihun sup dia terasa utara yg Best cabai hitam n layanan vvip xsombong n harga mampu makan cuba sekali terus ketagih. Jika ada yang masih mencari idea untuk juadah rumah terbuka atau majlis keramaian, bolehlah dihidangkan bihun sup utara sebagai salah satu menu utama. Resep sup ayam bening ini takkan pernah salah disajikan sebagai menu andalan setiap minggu. Yuk, coba resep sayuran yang nggak membosankan ini! Order from QB Bihun Sup & Gearbox Melatops online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bihun Sup Ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!